Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez Ektem, Işıl
dc.contributor.authorYildiz, Senem Büşra
dc.date.accessioned2020-12-10T12:48:34Z
dc.date.available2020-12-10T12:48:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295046
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerini çeşitli değişkenlere göre incelemek ve kullanılan dil öğrenme stratejileri ile öz yeterlik inancı arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Konya'nın Çumra ilçesinde 569 öğrenci ile yürütülmüştür. Oxford (1990)'un geliştirdiği, Cesur ve Fer (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri ile Bümen ve Yanar (2012) tarafından geliştirilen İngilizce ile İlgili Öz Yeterlik İnancı Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, dil öğrenme stratejilerinin ortaöğretim öğrencileri tarafından orta düzeyde kullanıldığı, dil öğrenme stratejilerinin cinsiyete ve okul türüne göre farklılık gösterdiği, sınıf düzeyinin dil öğrenme stratejisi kullanımını etkilemediği, İngilizce not ortalamasının ise dil öğrenme stratejileri kullanımını etkilediği görülmüştür. Dil öğrenme stratejileri kullanım düzeyi ve İngilizce öz yeterlik inancı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu, ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dinlemeye ve okumaya yönelik öz yeterlik inançlarının orta düzeyde, İngilizce konuşmaya ve yazmaya yönelik öz yeterlik inançlarının ise düşük düzeyde olduğu bulunmuştur. Anahtar kelimeler: İngilizce, dil öğrenme stratejileri, öz yeterlik, ortaöğretim öğrencileri
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the language learning strategies of secondary school students according to various variables and to reveal the relationship between language learning strategies and self-efficacy beliefs. The research was conducted with 569 students in Çumra, Konya in 2018-2019 academic year. The Strategy Inventory for Language Learning developed by Oxford (1990) and adapted to Turkish by Cesur and Fer (2007) and Self-Efficacy Belief Scale for English developed by Bümen and Yanar (2012) were used as data collection tools. In the light of the findings, it was seen that language learning strategies were used at secondary level by secondary school students, language learning strategies differed according to gender and type of school, class level did not affect the use of language learning strategies, and English grade point average affected the use of language learning strategies. It was found that there was a positive relationship between the level of use of language learning strategies and English self-efficacy belief, and the self-efficacy beliefs of secondary school students for listening and reading in English were medium and self-efficacy beliefs for speaking and writing in English were low.Keywords: English, language learning skills, self-efficacy, secondary educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of language learning strategies of secondary students in terms of various variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267256
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584325
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess