Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalı, Şanda
dc.contributor.authorBaripoğlu, Özcan Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-10T12:44:35Z
dc.date.available2020-12-10T12:44:35Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/293500
dc.description.abstract-1- ÖZET Genel olarak sağlık hizmetleri özel olarak da Temel Sağlık Hizmetleri kamusal öneme sahip hizmetler bütünüdür. Hizmet geniş toplumsal yığınların beklentilerini karşılayacak tarzda örgütlenmeli, ucuz, ulaşılabilir ve güvenilir olmalıdır. Bu özelliklerin yerine getirilmesi için hizmetin kalite bileşenlerinin ve bunu sağlayan yönetsel süreçlerin aktif kılınması gerekir. Bugün sağlık birimleri klasik yönetim anlayışı ile yürütülmektedir. Hizmet merkezi ve dikey hiyerarşiye dayanan bir anlayışla idare edilmektedir. Bu çalışmada, istanbul'da 8 Sağlık Grup Başkanlığı bölgesindeki Sağlık Grup Başkanı ya da yardımcısı ite 4 bölgede birinci basamakta hizmet sunan hekimlerin görüşlerine dayanarak ilgili hizmet birimleri yapısal özellikleri ve süreç kalitesi açısından değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler Toplam Kalite Yönetimi parametreleri temelinde yorumlanmıştır. Bulgular, hizmetlerin planlamadan uzak, günlük ihtiyaçlar dikkâte alınarak yürütüldüğünü düşündürmüştür. Bölgelerde yaşayan insanların beklentilerini karşılayacak esnekliği içermeyen hizmet sunumu, çalışanların da katılımını önemsemeden süregelmektedir. Ayrıca, kentsel alanlarda sağlık ocakları dağılımı ve buna bağlı olarak var olan insan gücü nüfus yoğunluğunu karşılamaktan uzak, birçok bölgenin teknolojik alt yapı açısından da yetersiz olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın gerçekleştirildiği bölgelerde, hizmet arzını yöneten birimlerin yönetim süreçlerinde yetersiz kaldığı dikkate alınırsa, hizmetlerin geliştirilmesi ve kaliteli hizmet sunumu için sağlık hizmetleri organizasyonunu oluşturan tüm birimlerin, görev tanımlarının yapılması, yönetsel araçların çalışanların ve hizmeti alanların katılımını sağlayacak şekilde düzenlenmesinin önemi ortaya çıkmaktadır. T.c. yükseköğretim kurul» DOKÜMANTASYON MEBKEZt
dc.description.abstractSUMMARY PRIMARY HEALTH CARE AND TOTAL QUALITY MANAGEMENT Primary Health Care Services which have high public importance must be organized in such a way to satisfy the expectancies of public and should be inexpensive, available and reliable. In order to fulfil those aspects of the service, its quality components managerial processes should be activated. Today, all health units are directed by means of classical managerial mentality based mostly on a central authority and vertical hierarchy. This resarch has been performed in eight primary health service area managers and primary health care physicians. Structural and process quality parameters have been analysed All data obtained are evaluated with of Total Quality Management parameters. The services are performed to meet the daily demand without any planning and continues without any flexibility to meet the expectancies and participation of those who live in regions. It has been determined that the distrubution of primary health centres and number and health man power are not capable to meet the needs of the densely populated areas. The technological infra-structure of many regions have not been improved. It has been concluded that all units directing the service supply are poor at their managerial process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleBirinci basamak sağlık hizmetleri ve toplam kalite yönetimi
dc.title.alternativePrimary health care and total quality management
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalk Sağlığı Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid103358
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid91858
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess