Down sendromlu çocuklarda oral hijyen eğitiminin ağız sağlığı üzerine etkilerinin klinik olarak değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Gezgin, Onur | |
dc.contributor.author | Türkoğlu, Şükriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:41:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:41:34Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-11-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/292517 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu tez çalışmasının amacı, kooperasyon eksikliği nedeniyle ağız hijyenlerini tamolarak sağlayamayan Down sendrom (DS)'lu çocuklara, ebeveynlerinin de dahil edildiği bir programlaoral hijyen eğitimi verilip gerekli dental tedavilerinin ve kontrollerinin yapılmasıdır. Bunun sonucunda DS'li çocuklarda, periodontal hastalıkların ve dental problemlerin önlenmesi ve uzun dönem klinik indekslerle değerlendirilme yapılması amaçlanmaktadır.35 DS'li çocuk dâhil edilerek yapılan bu çalışmada, ebeveynlere DS'lilerde hastalığa yatkınlıkve koruyucu tedaviler anlatılıp ağız hijyeninin sağlanmasının önemi anlatıldı. 35 çocuktan başlangıçölçümleri alındıktan sonra Faz 1 periodontal tedavi yapılarak, oral hijyen eğitimi verildi. Tedaviden sonra 1. ay, 3. ay ve 6. aylarda klinik ölçümleri yapıldı. Ayrıca 35 DS'li çocuğun gerekli tüm dental tedavileri de tamamlandı.Yapılan ölçümler sonucunda, Çalışma grubumuzda bulunan 35 DS'li çocuğun yüksek oranda tedavi gereksinimi olduğugörüldü. Yapılan tedavi ve düzenli olarak verilen ağız hijyeni eğitimi sonrasında klinik değerlerdedüzelme olduğu görüldü. Bu düzelmenin istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edildi. Yapılan klinik ölçümlere göre, motor fonksiyonları yetersiz olan DS'li çocukların fırçalamadayetersizlikleri fazladır. Bu durum, ağız hijyeni eğitimi kapsamında ebeveyn işbirliğinin veebeveynlerin ayrıntılı olarak bilgilendirilmelerinin önemini ortaya koymaktadır.Genel olarak değerlendirildiğinde, yapılan bu tez çalışmasında elde edilen veriler, klinikindekslerde başarılı bir sonuç ortaya çıktığını gösterse de DS'li çocuklarda görülen periodontalhastalıkların tamamen ortadan kaldırıldığı söylenemez. Daha etkili sonuçlar elde edebilmek için,örneklem sayısının artırıldığı ve mikrobiyoloji ile desteklendiği çalışmalara ihtiyaç vardır. Ancak genel sağlık problemleri yüksek oranda olan DS'li çocukların ülkemizde genel sağlıkları kadar, ağızsağlıklarının önemi tam olarak anlaşılamamış ve uzun dönem takiplerde katılım yüksek orandasağlanamamaktadır. Bu konunun üzerinde önemle durulması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Down Sendromu (DS), ebeveyn işbirliği, oral hijyen eğitimi, periodontal tedavi | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to provide oral hygiene education and control of children with Downsyndrome (DS) who can't provide oral hygiene precisely because of lack of cooperation. As a result, it is aimed to prevent periodontal diseases and dental problems in children with DS and to evaluate them with long term clinical indices.In this study which included 35 children with DS, it is explained to the parents about thesusceptibility to periodontal diseases of children with DS, the preventive treatments and the importance of oral hygiene. Phase 1 periodontal treatment was done and oral hygiene education was given after taking initial measurements from 35 children. Clinical measurements were recorded at 1th, 3rd and 6th months after treatment. In addition, all necessary dental treatments for the 35 child with DS were completed.As a result of the measurements made, The 35 children with DS in our study group were found to have a high treatment need. Improvement in clinical values after treatment and regular oral hygiene education wereobserved. This improvement was found to be statistically significant. According to the clinical measurements, DS children with insufficient motor function areinadequate in brushing their teeth. This demonstrates the importance of parental co-operationwithin the context of oral hygiene education and the need for parents to be informed detailly.Generally, the data obtained in this thesis show that, successful results are obtained in clinicalindices, but it can't be said that periodontal diseases are completely abolished in children with DS. In order to obtain more effective results, it is needed for studies in which the number of samples is increased and supported with microbiology. However, the general health problems of children with DS are not as clear as the general health of our country, and the importance of oral health is not fully understood and participation in long term follow-ups is not prevalent. It is important to focus on this issue.Key Words: Down Syndrome (DS), oral hygiene education, parental cooperation, periodontaltreatment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Diş Hekimliği | tr_TR |
dc.subject | Dentistry | en_US |
dc.title | Down sendromlu çocuklarda oral hijyen eğitiminin ağız sağlığı üzerine etkilerinin klinik olarak değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Clinical evaluation of the oral hygiene education's effects on oral health in children with down syndrome | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-01 | |
dc.contributor.department | Pedodonti Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Down syndrome | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Oral hygiene | |
dc.subject.ytm | Oral health | |
dc.subject.ytm | Patient education | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Parents education | |
dc.subject.ytm | Periodontics | |
dc.subject.ytm | Treatment | |
dc.identifier.yokid | 10168973 | |
dc.publisher.institute | Diş Hekimliği Fakültesi | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | dentistThesis | |
dc.identifier.thesisid | 482698 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |