Bakım eğitim merkezi eğitim programlarının değerlendirilmesi 8`nci Ana Jet Komutanlığı örneği
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Yazganarikan, Mehmet Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:41:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:41:23Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/292462 | |
dc.description.abstract | ÖZETAra tırmanın amacı; 8 nci Ana Jet Üs Komutanlı ı bünyesinde Uçak BakımKomutanlı ı personeline F-16 uçak sistemlerine yönelik hizmet içi e itimler uygulayanBakım E itim Merkezi (BEM) e itim programlarının incelenerek, kurulu amaçlarıdo rultusunda e itim verilip verilmedi inin belirlenmesidir. Ba ka bir ifade ile BEMe itim programlarının etkilili inin de erlendirilmesidir.Ara tırmada kullanılacak verilerin toplanması amacıyla BEM e itimlerindenyararlanan 40 personele bu ara tıma için özel olarak hazırlanan veri toplama aracıuygulanmı tır. Elde edilen verilerin tasnifi a amasında içerik çözümlemesine yönelikgenel tarama yani `Literatür Taraması' (survey) yapılmı tır.Veri toplama aracı kullanılarak elde edilen bulgular yorumlandı ında; BEMe itimlerinin amaçlar, içerik(kapsam) ve ölçme-de erlendirme ö eleri bakımından yeterlioldu u, ö renme-ö retme süreçlerinin özellikle e itici personelin seçimi ve yeti tirilmesiyönünde geli tirilmesine ihtiyaç duyuldu u saptanmı tır. Ayrıca ara tırmanın alt amaçlarıiçerisinde yer alan 8 nci Ana Jet Üs Komutanlı ı bünyesinde farklı birimlerce verilene itimlerin Birlik E itim Merkezi çatısı altında toplanması durumunda 8 nci Ana Jet ÜsKomutanlı ı bünyesinde verilen e itimlerin daha kurumsal bir yapıya kavu abilece i, busayede Komutanlı ın e itim ihtiyacının kendi kaynaklarından kar ılanabilece i,personelin e itilmesi amacıyla ba ka birliklere gönderilmesi ile ortaya çıkan emek, zamanve para kaynaklarında oldukça yüksek oranda tasarruf sa lanabilece i sonucunavarılmı tır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTEvaluation of Curriculum of Maintenance Training Center (MTC)`A Study of 8 th Main Jet Base Command?Master, The Department of Educational Programm and InstructionThesis Advisor: Professor Hasan AKGÜNDÜZKey Words: Maintenance Training Center (MTC), Military Education, n-serviceeducation.Today, science and technology improving fastly, continuously changing economicconditions and resulting social, cultural and political events need the education ofindividuals in convenient with their abilities.The model of survey, correlational research was performed in this study. The studypopulation consisted of 40 students training in MTC in 2004-2005 academic year. Theobservation and interview forms designed by the researcher made data collection.In this study, it has been searched that the effectiveness of an in-service trainingcenter MTC which aims at improving and evaluate of Maintenance Training Center?sCirruculum. The study is about the assessment of MTC system application in the 8 thMain Jet Base Command.A case study research methodology was used because it suitably fits the researchquestions. The datum was collected by means of interview forms. The result of interviewforms indicated that the revise of MTC?s cirruculum is will be crucial for the trainingprogramme?s effectiveness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bakım eğitim merkezi eğitim programlarının değerlendirilmesi 8`nci Ana Jet Komutanlığı örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of curriculum of maintenance training center (MTC) a study of 8 th Main Jet Base Command | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 202400 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189688 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |