Show simple item record

dc.contributor.advisorİnan, Mehmet Sıraç
dc.contributor.authorDönger, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:40:51Z
dc.date.available2020-12-10T12:40:51Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/292276
dc.description.abstractÖZET Diyarbakır Dicle Üniversitesi,Erzurum Atatürk Üniversitesi ve Van 100. Yıl Üniversitelerinin Eğitim ile Fen-Edebiyat Fakülteleri Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı ile Alman Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde kayıtlı öğrencilerin Dil donanımları ile öğ retmenlik mesleğine yaklaşımlarını irdelemeye, sorunları ortaya koymaya,oradan hare ketle çözüm önerileri geliştirmeye çalıştık. Sözkonusu öğrencilerin aile geçmişle- ri,eğitim düzeyleri ile gelir dağılımları,bölümü tercih ederkenki tutum ve davranışlarını ortaya koyan bir anket uyguladık. Öğrencilerimiz, şehirlerde yaşamalarına rağmen kırsal alanlardan göç etmiş,eğitim düzeyleri düşük,dar gelirli ailelerin çocuklarıdır.Bu çocuk lar,kısıtlı imkanlarla Üniversite'ye hazırlanıyorlar. Ortaöğretimde Almanca eğitimi alan öğrenci hemen hemen kalmadığı bilinen bir durumdur.Bu yüzden,Almanca Eğitimi ile ilgili bölümleri tercih eden çok az oluyor ve puanlar da bir hayli düşük olu- yor.Çalışmamızda ortaya koyduğumuz gibi,öğrenciler ya hiç Almanca bilgisi olmadan veya çok az alan bilgisiyle sınavı kazanıp yerleştiriliyorlar. Oysa,B loom,bir öğrenci nindir konu,ders, veya üniteyle ilgili alan bilgisi anlamına gelen `Bilişsel Giriş Davra nışlarına sahip değilse,o konuyu, dersi,üniteyi tam öğrenmesi beklenemez,hele bir de `Duyuşsal Giriş Özellikleri`diye tanımladığı, öğrencinin o konu,ders,ünite hakkındaki ilgi ve tutumları olumlu değilse başarısızlık kesindir, demektedir. Öğrencilerimiz hem Almanca bilgisi olmadan gelmekteler,hem de `Nasılsa Almanca öğretmeni değil, Sınıf Öğretmeni olacağım!` diyerek ilgi ve tutumlarının olumsuzluğunu ortaya koyuyorlar.Dolayısıyla başarısızlık kaçınılmaz oluyor.Bu noktada öğretici çevre başarısızlık ile vicdani muhasebe ikilemine sürükleniyor. Çalışmamızın sonunda,istihdam edilen öğretici çevre,zaman ve mekan gözönünde bulundurularak Üniversitelerin Almanca eğitim veren bölümlerine yerleştirme sınavıyla ilgili sorunun çözümüne ilişkin öneriler geiştirilerek sunulmaktadır.
dc.description.abstractABSTRACKT This` study was conducted at the German Literature and German Language Teaching De partments of three universities: Dicle University (Diyarbakır), Atatürk University (Erzurum) and 100. Yıl University (Van). Our main aim was to investigate the students' language proficiency lev els and their attitudes towards language teaching as a profession. We also tried to find out their problems and develop some solutions. In order to find out some background information about the students, we administered a questionnaire including questions about their family backgrounds, previous education, income levels and expectations that led to their decisions to study German. Although our students generally live in cities, most of them have moved from rural areas. They mostly come from uneducated families with low-income levels. These students prepare for the University Entrance Exams under improper conditions. It is well known that, in Turkey, only a few high-schools offer German courses to their students. For that reason, the students do not prefer studying German in undergraduate programs and as a result the scores of the German Departments are rather low in the University Entrance Exams. As we mentioned in our study, the students at these departments have very low language proficiencies and sometimes they don't know German at all However, Bloom stated that it cannot be expected from the students to learn a topic completely if they do not possess the `primary cognitive behaviour`, which is the knowledge of the students about a subject, chapter or lesson. He added that a failure is certain if the students do not have the `primary emotional features`, which he defined as the attitudes of the students' towards the subject, chapter or lesson. Our students are not proficient in German and they also show their negative behaviours and lack of interest with the following statements : `In any case, I will be a Primary School teacher, not a German teacher ` As a result, a failure is inevitable. At this point, the instructor is in a di lemma of failure and a feeling of remorse. At the end of our study, different aspects of the matter are discussed such as the University Entrance Exams, instaictors, environment, time and place and some suggestions are given in order to solve the problem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDoğu-Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki üniversitelerin eğitim ile fen-edebiyat fakülteleri Alman dili eğitimi-Alman dili ve edebiyatı bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmBloom, Benjamin
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmRegional differences
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid113564
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113101
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess