Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Rüstem
dc.contributor.authorYildiz, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-10T12:40:14Z
dc.date.available2020-12-10T12:40:14Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/292101
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, Diyarbakır'daki yerel yayıncılık örnek alınarak, yerel yayıncılığın kamuoyunun oluşumu sürecinde hangi düzeyde ve ne gibi işlevlere sahip olduğunu, kamuoyunu hangi açılardan etkilediğini ve yönlendirdiğini saptamaya yönelik olarak yapılmıştır. Ayrıca, yerel yayıncılığın işlev ve sorumluluklarının ne olduğu ve hangi düzeyde yerine getirildiği, yayıncılık sırasında ne tür zorluklarla karşılaşıldığı saptanmaya çalışılmıştır. Yerel yayın izleyici kitlesine yönelik olarak yapılan anket uygulamasından elde edilen verilere dayanarak, kamuoyunun yerel yayın kuruluşlarından beklentilerinin neler olduğu ve yerel yayın kuruluşlarının bu beklentilere hangi düzeyde yanıt verebildiği tespit edilmeye ve bu konuda birtakım öneriler sunulmaya çalışılmıştır. Çalışma; kuramsal bilgilere, yerel yayın kuruluşlarıyla yapılan görüşmelere ve Diyarbakır'daki izler-kitleye yönelik yapılan anket uygulamasından elde edilen bilgilere dayanarak gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede, yerel yayıncılığın kamuoyu ile arasındaki ilişki düzeyini saptayabilmek amacıyla yapılan çalışma altı bölümden oluşturulmuştur. Birinci bölümde; konunun ana çerçevesi, amacı ve önemi, kullanılan yöntem ve teknik, denenceler ortaya konulmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde; iletişimin önemi ve temel öğelerine, temel iletişim modellerine, iletişim türlerine ve kitle iletişim araçlarının işlev ve etkinliğine değinilmiştir. Üçüncü bölümde; kamuoyunun oluşumunda ve gelişiminde kitle iletişim araçlarının rolü üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde; kitle iletişim aracı olarak televizyonun işlev ve etkinlikleri ele alınmıştır. Beşinci bölümde; televizyon yayıncılığının gelişimi, ulusal ve yerel yayıncılığın kamuoyu üzerindeki farklı etkileri, Türkiye'de ve Diyarbakır'da televizyon yayıncılığının gelişimi irdelenmeye çalışılmıştır. Altıncı bölümde; Diyarbakır'da yerel televizyonların kamuoyu oluşturmadaki rolü üzerine yapılan araştırma sonucu elde edilen bulgular ve yorumlara yer verilmiştir. Sonuç ve değerlendirme ile çalışmanın çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT This study was carried out in order to find out what kind of functions and at what levels the local communication has had during the process of creation of public opinion, as well as in what respects it affects and directs the public opinion, by taking the local communication in Diyarbakır as an example. In addition, we tried to determine what were the functions and responsibilities of local communication, and to identify at what levels these functions and responsibilities were implemented and what kind of difficulties were encountered during broadcasting. On the basis of the findings obtained from a survey study carried out towards viewers, we also tried to present what were the expectations of public from local broadcasting corporations, and to what extent these corporations respond to these expectations, as well as to put forward some recommendations on this matter. This study was carried out based up on theoretical knowledge and interviews with local broadcasting corporations and the data optained from an assessment of a survey study performed towards viewers in Diyarbakır. Within this framework, this study conducted to determine the relationship level between public and local communication consists of six parts. In the first part; the general framework, aim and importance of the study, the method and technical hypothesis used were dealt with. In the second part; the importance and basic elements of communication, basic communication models, communication types, and the function and efficiency, of mass media communication tools were investigated. In part III; we dwelt upon the role of mass media in the creation and development of public opinion. In part IV; the functions and efficiency of television as a mass media means were taken up comprehensively. In part V; the development of television broadcasting, different effects of local and national communication on the public opinion, the development of television broadcasting in Turkey and Diyarbakır were illustrated. The sixt part; involves the interpretations and findings obtained as a result of a survey study on the role of local television stations in Diyarbakır, on the public opinion. The framework of the study was completed with conclusion and evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYerel yayıncılık ve kamuoyu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLocal television
dc.subject.ytmPublic opinion forming
dc.subject.ytmPublishing
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmLocal publishing
dc.subject.ytmTelevision broadcasting
dc.subject.ytmMass media
dc.identifier.yokid113616
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113142
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess