Eğitimin iktisadi kalkınmaya etkisi ve Türkiye
dc.contributor.advisor | Türkbal, Aydın | |
dc.contributor.author | Birken, Behiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:40:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:40:12Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/292075 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu gün, ekonomik kalkınmayı gerçekleştirebilmek için ülkelerin en önemli hazinesi insanlarıdır. Artık insan sermayesi fiziki sermayeden daha önemlidir. İnsan gücünü eğiterek ve nitelik kazandırarak verimlilikte artış sağlanabilir. Verimliliğin artması da gelir artışı ve refah demektir. Burada en büyük görev eğitime düşmektedir. Yani kalkınmayı sağlayan en önemli faktör eğitimdir. Bu yüzden eğitime çok fazla önem verilmelidir. Eğitim harcamaları da insan gücüne ve dolayısıyla kalkınmaya yapılan yatırımlardır. Eğitimin yanında harcamalara, finansmana ve eğitim planlamasına da önem verilmelidir. Bu sayede işsizliğe ve fakirliğe de çözüm bulunacaktır. Gelişmiş ülkeler eğitime gereken önemi vermişlerdir. ABD ve Japonya ekonomik kalkınmalarını ve zenginliklerini eğitime borçludurlar. Eğitime verdikleri önem ölçüsünde büyümeleri ve refahları artmıştır. İleri ülkeler seviyesine gelmek çabasında olan Türkiye'de eğitime verilen önem yetersizdir. Eğitim sistemimiz ve eğitime ayrılan kaynaklar oldukça düşüktür. Oysa ileri teknoloji ve çağdaş seviyeye gelmek için yapmamız gereken eğitime gereken önemi vermektir. Gelişmiş ülkeler gibi olmak istiyorsak eğitime onların gösterdiği özeni göstermeliyiz. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Today, to succeed economic development, the most important resource öf a country is human beings. Now, the money that has been spent on human being is much more important and beneficial than that has been spent on investments, like housing, manufacturing etc. (Now, human capital is more important than materialistic capital.) By training and equipping humanbeings with qualifications, an increasing can be obtained in productivity. And this means a rise in incomes and welfare. Education has the biggest role playing this. To say in other words, education is the most important factor that provides developing. That is why, the policy should be to give the importance to education. Investments in education are the ones that can be regarded as investments in humanpower and devoloping. Besides education, expending (finance) and planning of education must receive the interest that they deserve. These will be helpful to find out the solutions that will solve the problems like unemployment and poverty All developed countries are aware of importance of education. USA and Japan own their development and wealth to education. The more they have understood the importance of education. The more their economic growing and welfare increased. In Turkey, being on the course of developing, education is not accorded the importance. Education system and the share of the education from the budged are in a very low levels, yet, to catch up with high technology and developing, what must be done is to be aware of importance of education, like the all other developed countries do. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimin iktisadi kalkınmaya etkisi ve Türkiye | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Maliye ve Ekonomi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Economic development | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 113617 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 113143 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |