İlköğretim 5. sınıf resim-iş dersi programı amaçlarının gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi (Siirt örneği)
dc.contributor.advisor | Atan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Keskin, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:39:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:39:54Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291996 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıfa geçiş basamağı olan 5. sınıf Resim-İş programının uygulama düzeyinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim 5. sınıf öğretmenlerinin konuyla ilgili görüşleri ve öğrenci defterlerinin değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırma `giriş`, `ilgili kaynaklar`, `yöntem`, `bulgu ve yorumlar`, `özet, yargı ve öneriler` ve `ekler` olmak üzere altı bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde kuramsal bilgilere yer verilerek problem ortaya konmaya çalışılmıştır. Daha sonra araştırma konusuyla ilgili, önceden yapılan çalışmalar, ilgili kaynaklar bölümünde tanıtılmıştır Yöntem bölümünde araştırman»`! gerçekleştirilmesinde uygulanan çalışmalar açıklanmıştır. Elde edilen bulgular, yorumlarıyla desteklenerek, bulgu ve yorumlar bölümü oluşturulmuştur. Özet, yargı ve öneriler bölümünde ise araştırmanın kısa bir özeti yapılmış, elde edilen bulgular ışığında yargıya varılmış ve kişisel öneriler geliştirilmiştir. Araştırma, 2000-2001 Öğretim yılında Siirt il merkezinde bulunan ilköğretim 5. sınıf öğretmen ve öğrencilerinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bu anket formu kullanılarak öğretmenlerin görüşlerine baş vurulmuştur. Veri analizinde ise SPSS paket programından yararlanılmıştır. Bu araştırmada, elde edilen en önemli bulgulardan biri, ilköğretim 5. sınıf Resim-İş Programının amaçlarının gerçekleşme düzeyi, `Genelde yetersiz` olduğudur. Bu konuyla ilgili eksikliklerin giderilebilmesi için ilgililere ışık tutabilecek öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the level of application of the art-work program of the 5th classes, which is the passage step to 6th classes of primary education. Due to this aim, the evaluation of the 5th class teachers' opinions and students' notebooks has been done. The research contains six parts, `introduction`, `relevant sources`, `method`, `findings and commentary`, `summary`, `judgement and offers` and `appendix`. In the introduction part, the problem is tried to be defined by giving theoretical knowledge. Then, pre-studies about the subject are introduced in relevant sources part. In method part the studies that applied to make the searches are explained. Findings and commentary part contains findings with comments. And in summary, judgement and offer parts a short summary of the research has been done and according to the findings has been reached a judgement (conclusion) and personal offers has been made. Research has been done with the datcim that had been got from the teachers and students of primary educations' 5th classes in the centre of province of Siirt in 2000- 2001 education-year. The questionnaire that has been used in research is improved by researchers. This questionnaire is used to ask the teachers' opinions. And in the analysis of datum SPSS packet program has been used. In this research, one of the most important finding is to find out the level of materializing the art-work programs' aim was `generally insufficient`. The program belongs to primary educations' 5th class. To remove the deficiencies about this subject some offers that will guide concerning has been developed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf resim-iş dersi programı amaçlarının gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi (Siirt örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.identifier.yokid | 122874 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117068 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |