Show simple item record

dc.contributor.advisorArıtürk, N. Nilgün
dc.contributor.authorCivelek, Muharrem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:39:57Z
dc.date.available2020-12-10T12:39:57Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291980
dc.description.abstractII ÖZET Bu çalışma, öğrencilerin İngilizce bir metni okurken genellikle hangi okuma stratejilerini kullandıklarını ve metni daha iyi anlayabilmek ve dolayısıyla akademik çalışmalarını başarılı bir şekilde devam ettirmek için hangi okuma stratejilerini geliştirmeleri gerektiğini bulmaya çalışmıştır. Çalışmanın evreni Dicle Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı'ndaki birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Bu araştırmada, öğrencilerin kullandıkları stratejileri belirlemek için toplam 185 öğrenciyle anket çalışması ve 23 öğrenciyle de yüksek sesle düşünme metoduyla bir protokol çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları çalışmanın teorik kısmını, yüksek sesle düşünme metodu protokolü ise çalışmanın pratik bölümünü oluşturmaktadır. Anket çalışması niceliksel ve yüksek sesle düşünme metodu ise niteliksel olarak analiz edilmiştir. Okuma stratejileri üç başlık altında değerlendirilmiştir: okuma öncesi, okuma esnası ve okuma sonrası. Okuma öncesi bölümünde öğrencilerin, sadece `başlığı metnin içeriğiyle ilişkilendirme` stratejisini kullandıkları tespit edilmiştir. Okuma esnası aşamasında etkin olarak kullanılan okuma stratejileri ise gerektiğinde sözlük kullanma, içerikten kelimenin anlamını tahmin etme, bilinmeyen bazı kelimeleri atlama, okurken yüksek sesle düşünme, metni geçmiş bilgilerle ilişkilendirmedir. Okuma sonrası stratejilerinin hiçbir öğrenci tarafından kullanılmadığı görülmüştür. Öğrencilerin okuma öncesi bölümünde geliştirmeleri gereken stratejiler ise şunlardır: resimleri / çizimleri metnin içeriğiyle ilişkilendirme, metni hızlıca okuma, her paragrafın ilk satırını okuma, geçmiş bilgileri göz önünde bulundurma. Okuma esnası aşamasında ise önemli kelimeler için sözlüğe bakma, kelimenin anlamını dilbilgisi kategorisinden çıkarma, kelimeyi hatırlamak için onunla ilgili bir durumu düşünme, cümleyi yeniden okuma, bir cümlenin manasını anlamak için diğer cümleleri de göz önünde bulundurma, olayları canlandırma, metnin düzenini anlama, not alma, pasajdaki olaylarla / geçmiş bilgilerle metni kavrama stratejileri daha sık ve daha etkin bir şekilde kullanılmalıdır. Son bölüm olan okuma sonrası aşamasında ise öğrenciler, kelimeleri anlamlarına / dilbilgisi kategorilerine göre sınıflandırma, ana fikirleri özetleme, anlama hatalarını düzeltmek ve önemli bilgileriiii hatırlamak için metni tekrar okuma stratejilerinin kullanımına daha fazla önem vermelidirler. Sonuç olarak anket ve yüksek sesle düşünme metodu protokol sonuçlan, bölümdeki öğrencilerin okuma stratejileri yönünden üniversite eğitimine başladıklarında hangi seviyede olduklarını ve dördüncü sınıfa geldiklerinde ise hangi seviyeye ulaştıklarını göstermektedir. Ayrıca bu sonuçların okuma becerileri dersine giren hocalar için bir kaynak sağlayabileceği ve geliştirilmesi gereken stratejiler için de bir referans oluşturabileceği düşünülmektedir
dc.description.abstractIV ABSTRACT This study tries to find out which reading strategies are generally employed by ELT students while reading a text and which reading strategies the students need to develop so as to understand the text better and therefore, to continue their academic studies successfully. The population of this study is composed of the lsl and the 4m year students in the English Language Teaching (ELT) Department at Dicle University. In order to find out the strategies used by the students, a questionnaire has been applied to totally 185 students and Think-Aloud Protocols (TAPs) have been conducted by 23 students in both classes. The theoretical part is composed of the questionnaire results and the TAPs form the practical part of this study. The questionnaires are analyzed quantitatively and the TAPs are analyzed qualitatively. The reading strategies are evaluated under three headings: pre- reading, while-reading, and post- reading. It is revealed that the students employ only `relating the title to the text content` in the pre- reading phase. As for the while-reading phase, the most effectively used strategies are: using the dictionary parsimoniously, guessing the meaning of a word from the context, skipping some unknown words, thinking- aloud during reading, and assimilating the text with the background knowledge. It is noted that none of the post- reading strategies are used by the participants. The strategies that the students need to develop in the pre- reading part are: relating the pictures / illustrations to the text content, reading over the text, reading the first line of each paragraph, considering background knowledge. In the while- reading phase, consulting the dictionary for important words, guessing the meaning of a word from the grammatical category, thinking of a situation to remember a word, rereading a sentence, considering other sentences to understand the meaning of a sentence, visualizing events, recognizing organization, taking notes, assimilating the text with the passage events / the background knowledge are the strategies which should be employed more often and more effectively. As for the final phase, the post- reading stage, the students should pay more attention to the use of classifying words according to their meanings / grammatical categories, summarizing the main ideas, rereading the text to remedy comprehension failures and to remember important information.Consequently, the results of the questionnaire and the TAPs show the level of the students in the ELT Department with respect to the reading strategies when they just begin the university education and also indicate which level they have reached when they are in the 4th year. It is also thought that these results may provide a source to the reading instructors and give them a reference about which reading strategies need to be developed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA Study on cognitive reading strategy use of ELT students at Dicle University through think aloud method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid123098
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117119
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess