Fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimine ilişkin algılarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Oral, Behçet | |
dc.contributor.author | Dağli, Bestami | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:39:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:39:43Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291941 | |
dc.description.abstract | II ÖZET Bu araştırma, ilköğretim II. kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin, fen bilgisi öğretimi davranışlarına ilişkin algıları arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ` `betimleme-survey yöntemi` kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2000-2001 öğretim yılında Kilis ve Gaziantep il merkezlerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 162 resmi ilköğretim okullunda görevli 320 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, 71 ilköğretim okulunda 1 1 3 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen 87 maddeden oluşan ankettten yararlanılmıştır. Araştırma sonucundan elde edilen verilerin çözümlenmesi, SPSS (Statistical Package for the Social Science) for windows 9.0 programından yararlanarak yapılmıştır. Verilerin analiz ve yorumunda t-testi, varyans analizi (one way) ve Scheffe testinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda özele şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Cinsiyet değişkenine göre, ilköğretim II. kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimi davranışlarına (öğrenme ortamı oluşturma,. eğitici sorumluluk, öğrenci ile aynı duyguları paylaşma, çeşitli teşvik edici dersler verme, örnekleme, öğrencinin bilgi edinmesini kolaylaştırma, onaylama, açığa çıkarma, sessizlik ve soru sorma boyutu) ilişkin algılan arasında anlamlı fark saptanmamıştır. 2. Mezuniyet değişkenine göre, ilköğretim II. kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimi davranışları kapsamında yer alan sadece `sessizlik` boyutuna ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmıştır. 3. Mesleki kıdem değişkenine göre, ilköğretim II. kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimi davranışları kapsamında yer alan sadece `çeşitli teşvik edici dersler verme` boyutuna ilişkin algıları arasında anlamlı fark saptanmıştır. 4. Seminer ya da kursa katılma değişkenine göre, ilköğretim II. kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimi davranışlarına ilişkin algılan arasında anlamlı fark saptanmamıştır. | |
dc.description.abstract | Ill ABSTRACT This research was made in order to determine whether some serious differences exist or not among the related to the attitudes of the natural science teaching of the natural science teachers assigned in the second grade in primary education. The survey- method was used in the research. The population of the research was 320 natural science teachers assigned in 1 62 official primary schools of the Ministry of Education in the centers of Kilis and Gaziantep cities in 2000-2001 education season. Sample of the research was constituted 1 13 teachers in primary schools. The poll including 87 items which was developed by the researcher was used in order to collect the data. Analyzation of the data obtained at the end of the research was done by the SPSS for Windows 9.0 system program. T- test, one-way and Scheffe test was used in the analyse and the commentary of the data. Significance level was taken as 0.05. As aresult of the analysis of data, the following conclusions were obtained: 1. As to sex variable, any of serious differences were determined related to the attitudes (establishing a learning atmosphere, instructive responsibility, sharing the common senses with students, giving various encouraging lessons, illustrating, facilitate the students to be informed, approval, reveal dimensions of silence and questioning) in natural science teaching of the natural science teachers assigned in the second grade of primary education. 2. As to graduate variable, a remarkable difference was determined only in `silence` dimension located in the natural science teaching attitudes of the natural science teachers assigned in the second grade of primary education. 3. As to priority of profession variable, a remarkable difference was determined only in `giving various encouraging lessons` dimension located in the natural science teaching of the natural science teachers assigned in second grade in primary education. 4. As to participation in seminar or course variable, any of serious difference was determined in perceptions related to the attitudes of the natural science teaching of the natural science teachers assigned in the second grade of primary education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmenlerinin fen bilgisi öğretimine ilişkin algılarının değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 122901 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117077 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |