Show simple item record

dc.contributor.advisorŞentürk, Hasan
dc.contributor.authorArslantaş, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-10T12:39:42Z
dc.date.available2020-12-10T12:39:42Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291939
dc.description.abstractn ÖZET Bu araştırma, resmi genel liselerde görev yapan öğretmen ve müdür yardımcılarının algılarına göre, birlikte çalıştıkları okul müdürlerinin iletişim davranışlarını gösterebilme becerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada `betimleme-survey yöntemi` kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2000-2001 öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan 12 resmi genel lisede görevli 37 müdür yardımcısı ve 624 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 21 müdür yardımcısı ve 190 öğretmenden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen 30 maddeden oluşan anketten yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesi, SPSS (Statistical Package for the Social Science) for windows 7.0 programından yararlanılarak yapılmıştır. Veriler, t-Testi, varyans analizi (one-way) ve aritmetik ortalamalardan yararlanılarak yorumlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda özetle şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Resmi genel liselerde görev yapan öğretmenler ve müdür yardımcıları birlikte çalıştıkları okul müdürlerini iletişim becerileri konusunda yeterli düzeyde bulmamışlardır. 2. Resmi genel liselerde görevli öğretmenler ve müdür yardımcılarının görev, cinsiyet, branş, kıdem ve birlikte çalışma sürelerine ait özellikleri açısından okul müdürlerinin iletişim davranışlarına ilişkin algılan arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. 3. Müdür yardımcıları, öğretmenlere göre okul müdürlerini iletişim becerileri konusunda daha yeterli bulmaktadırlar. 4. Okul müdürleri, formal iletişim becerileri açısından hem müdür yardımcıları hem de öğretmenler tarafından informal iletişim ve çevre ile iletişim davranışlarına göre daha yeterli olarak görülmektedirler.
dc.description.abstractm ABSTRACT This study was carried out in order to determine the skills indicating communicative behaviours of the Principals working in State High Schools, according to the perceptions of teachers and vice-principals who work with them. The study was conducted by using a `description-survey methot`. A total of 37 vice-principals and 624 teachers charged in 12 state High Schools in Dsiyarbakir during 2000-2001 education period constitute the scope of study. The study sampling, however, consist of 21 vice-principals and 190 teachers. In the colection of data, a questionnaire form, involving 30 items and prepared by the researcher himself, was used. The analysis of data, obtained as a result of the study, was performed by SPSS (Statistical Package for the Social Science) for windows 7.0 programe. The data were interpreted by using t- test, variance analysis (one way) and arithmetic means. As aresult of the analysis of data, the following conclusions were obtained; 1. The teachers and vice-principals working in state Higyh Schools did not find the principals efficient enough in term of communicative skills. 2. With regard to communicative behaviours of the principals, we did not observe any significent difference between the perceptions of teachers and vice- principals in view of theircharacteristics such as duty, sex, branch, seniority and co-working time. 3. In terms of communicative skills, the vice-principals find the principals more adequate with respect to teachers. 4. In terms of formal communicative skills, the principals are considered more efficient by both vice-principals and teachers according to informal communication and communicative behaviours with environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretim okullarında iletişim (Diyarbakır örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid123058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117104
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess