Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türk eğitim sistemi
dc.contributor.advisor | Gürbüz, Ahmet | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:39:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:39:36Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291898 | |
dc.description.abstract | ÖZET Eğitim; bilimsel anlamda, uzun yıllar boyunca sadece klasik bir şekilde - dar anlamıyla - kullanılmıştır. Klasik eğitim anlayışında birey, sadece okul düzeyinde ve ruhsal açıdan ele alınmıştır. Günümüz modern anlayışında karmaşıklaşan sosyal ve ekonomik durum, eğitimin makro seviyede değerlendirilmesi zorunluluğunu doğurmuştur. Eğitim üzerinde, içinde yaşanılan ailenin, arkadaş gruplarının, ekonomik aktörlerin, kitle iletişim araçlarının, devlet politikalarının kısaca, çeşitli grup ve kurumların doğrudan veya dolaylı etkisi vardır. Eğitim, içinde çeşitli unsurları bulunduran karmaşık bir yapıyı ifade etmektedir. Eğitim sisteminde nitelik ve nicelik açısından istenilen gelişmelerin sağlanabilmesi için, eğitim sisteminin yeniden yapılanması gerekmektedir. Bu çalışmada, Osmanlı Devleti'nin son döneminden günümüz dönemi'ne eğitim anlayışı anlatılacaktır. | |
dc.description.abstract | İÜ ABSTRACT Education concept was used only as restricted of its meaning in classical methods scientifically. Invidiual in the classical education system was taken into consideration only at the school level and psychologically. In the modern educational compherension of today's, complexive social and economical situation have created such a condition that education system ought to be evaluated at macro level. Family, groups of friends, economic fectors, mass media an governmental policy have effects on education, shortly, various groups and institutions have direct or indirect effects on education. Education expresses a complexive structure in which there are some various components. Education system has to be restructed in order to gain the wished quantitative an qualitative improvements. In this study,educatlonal compherension from the last term of Ottoman Empire and the today term is going to be narrated. XCYUKSHCOOfflrlM | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türk eğitim sistemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education sociology | |
dc.subject.ytm | Republican Period | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Social structure | |
dc.identifier.yokid | 122933 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117083 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |