Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorKorkmaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:39:31Z
dc.date.available2020-12-10T12:39:31Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291858
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, hizmetöncesi polis eğitim kurumlarında görev yapan öğretim elemanlarının, Bilgisayar Destekli Öğretim uygulaması hakkındaki görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Emniyet Genel Müdürlüğü, Polis Akademisine bağlı 20 Polis Meslek Yüksek Okulu araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu okullardan rastgele seçilen Adile Sadullah MERMERCİ, A.Gaffar OKKAN, Balıkesir, Bursa (Polis Meslek Yüksek Okuluna dönüştürülmemiştir), Gaziantep, Malatya, Samsun olmak üzere 1 Polis Okulu, 6 Polis Meslek Yüksek Okulu araştırmanın ömeklemini oluşturmaktadır. Araştırma toplam 160 öğretim elemanı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada, Oral 'in (1994) `Öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulaması Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi` konulu çalışması için geliştirdiği veri toplama aracı polis eğitim kurumlarına uyarlanarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı; kişisel bilgiler, Polis Meslek Yüksek Okullarında görev yapan öğretim elemanlarının Bilgisayar Destekli Öğretim uygulamasının başlatılmasına ilişkin görüşleri ve öğretim elemanlarının Bilgisayar Destekli Öğretim uygulamasının Polis Meslek Yüksek Okulu öğrenci ve öğretim elemanlarına sağlayacağı yararlara ilişkin görüşleri olmak üzere 3 bölümden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizleri bilgisayar ortamında SPSS for WINDOWS-9.05 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi.05 olarak kabul edilmiş, frekans dağılımları, yüzdeler, aritmetik ortalama, standart sapma, X2 (ki kare), t-testi, varyans analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Bulguların istatistiksel analizi sonuçlarına göre; öğretim elemanlarının büyük bir çoğunluğu hizmetöncesi polis eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğretim uygulamasının gerekli olduğu, bu uygulama için geç kalındığı, uygulamanın polis eğitiminin kalitesini arttıracağı, bunun yam sıra Bilgisayar Destekli Öğretim uygulamasının eğitim sürecinde öğrenciye ve öğretim görevlilerine yararlar sağlayacağı şeklinde görüş belirttikleri görülmektedir. m
dc.description.abstractABSTRACT This research has been conducted in order to evaluate `What the police training school instructors think about computer enhanced training`. General Directorate of Turkish Police, 20 Police Training School under the command of The Police Academy constitute the universe of the research. Among them chosen by chance Adile Sadullah MERMERCİ, A. Gaffar OKKAN, Balıkesir, Bursa (not evaluated yet), Gaziantep, Malatya, Samsun; as a result 1 Police Training Center and 6 Police Training School constitute the sampling of the research. The research has been done over total 160 instructors. In the research, Oral's (1994) data collecting method on for `The Evaluation of Teacher's Thoughts on Computer Enhanced Education` is adjusted and used in Police Training Schools. The method of research consist of 3 parts; personal information, what the instructors deployed at Police Training Schools think about computer enhanced training and what the instructors think about the benefits of computer enhanced training. The data were analyzed in the computer medium by using SPSS statistical entire program for WINDOWS-9.05. The significance level was taken as 0.05 and frequency dispersion, percentages, arithmetic, mean, standard deviation, X2 (Chi-Square), t-test, variance analysis and Scheffe test were used. According to the statistical analysis of results it is clear that; most of the instructors think that computer enhanced training is essential in pre-service training, it is being late for this implementation, this implementation will increase the quality of police training, additionally the practice of computer enhanced training will provide some benefits to the instructors and trainees during training. rven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleHizmetöncesi polis eğitiminde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarına ilişkin görüşler polis meslek yüksekokulları örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmPolice training
dc.subject.ytmPolice schools
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmPolice
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmPre-service training
dc.identifier.yokid141665
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137401
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess