English language needs assessment of the students at İçel Anatolian Hotel management and tourism vocational high school
dc.contributor.advisor | Bekleyen, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:39:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:39:27Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291852 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma İçel Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'ndeki mevcut mgilizce_J)ğretim programını araştırmak ve değerlendirmek için düzenlenmiştir. Çalışmanın amacı İçel Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi'ndeki mevcut İngilizce öğretiminin öğrencilerin dili hedef kullanım alanında yeterli ve etkili bir şekilde kullanabilecek kadar yeterli olup olmadığını öğrenmektir. Çalışmanın başka bir amacı da öğrencilerin İngilizce dil ihtiyaçlarını belirlemek ve hedef kullanım alanında dili kullanırken karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmaktır. Çalışma, bazı otellerin personel müdürleri ve söz konusu okulun öğretmen ve öğrencileri ile yürütülmüştür. Bu çalışmada, mevcut İngilizce öğretim programı aşağıdaki açılardan araştırılmıştır: Ders kitaplarının içerikleri nelerdir? Yabancı dil öğretiminde JıangL teknik ve etkinliklere yer verilmektedir? En çok hangi _diLbecerileri geliştirilmektedir? Yabancı dil öğretmenlerinin mesleki açıdan özgeçmişleri nedir? Öğrencilerin mesleki açıdan ihtiyaçları nelerdir? Öğrenciler hedef kullanım alanında dili kullanırken İngilizce'nin kullanımı ile ilgili hangi sorunlarla karşılaşmaktadır? Veriler uygulanan 3 anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma grubunu söz konusu okulun 83 Lise 3. sınıf, 55 Lise 2. sınıf öğrencisi, 8 İngilizce öğretmeni ve 7 otel personel müdürü oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları, kullanılan ders kitaplarının öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarım kısmen karşılayabildiğim, öğretmenlerin çoğunun İngilizce öğretiminde Kulak-Dil Alışkanlığı ve JlMlbilgjs^Çeyüi Yöntemlerini tercih ettiklerini göstermiştir. Zamanın sınırlı olması nedeniyle yabancı dil öğretiminde İletişimci Yaklaşım yöntemine çok az yer verilmektedir. Bu yüzden okulda verilen dersler öğrencilerin okuma ve yazma dil becerilerini dinleme ve konuşma dil becerilerinden daha çok geHştirmektedir. Öğrenciler otellerde turistlere hizmet ederken dinleme ve konuşma becerilerine daha çok ihtiyaç duydukları için asıl amaç, öğrencilerin, en azından orta düzeyde sözel dil becerisi kazanmalarına ve İngilizce iletişim yetisini geliştirmelerine yardımcı olmak olmalıdır. | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT This study has been conducted to investigate the current English language teaching programme at İçel Anatolian Hotel Management and Tourism Vocational High School. The aim of the study is to find out whether English language teaching to the students at İçel Anatolian Hotel Management and Tourism Vocational High School is satisfactory enough for the students to use the language in the target situation sufficiently and efficiently. Another purpose of the study is to assess the English language needs of the students and to reveal the difficulties they encounter while using the language in the target situation. The study has been conducted with the staff managers of different hotels and the students and English teachers at İçel Anatolian Hotel Management and Tourism Vocational High School. In this study, the current English Teaching Programme has been investigated in the following aspects: What are the contents of the textbooks? What techniques and activities are preferred in language teaching? What language skills are improved most? What about the teachers' professional background? What are the students' English language needs from a professional stand point? What difficulties do the students encounter while using the language in the target situation? Data have been collected through 3 questionnaires. The subject group consists of 83 third grade students, 55 second grade students, 8 English language teachers and 7 hotel staff managers. The analysis of the findings have revealed that the textbooks used can partly meet the students' needs while working in the target situation. Audio-Lingual Method and Grammar-Translation Method are preferred in teaching English language by most of the teachers. Due to time limits, the Communicative Approach is rarely preferred by them. Consequently, the lessons offered at school improve the students' reading and writing skills more than their listening and speaking skills. As the students need listening and speaking skills more while serving the tourists at hotels, the main goal should be to help the students achieve at least intermediate level of oral proficiency and to improve communicative competence in English. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | English language needs assessment of the students at İçel Anatolian Hotel management and tourism vocational high school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Language usage | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 141737 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137530 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |