Anadolu lisesi ve imam hatip lisesi öğrencileri arasındaki sosyo-kültürel ve siyasal farklılaşma (Diyarbakır örneği)
dc.contributor.advisor | Erkan, Rüstem | |
dc.contributor.author | Akçayöz, Harika | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:39:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:39:20Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291841 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma; Diyarbakır II merkezinde, Diyarbakır İmanı Hatip Lisesi ve Diyarbakır Anadolu Lisesi son sınıf öğrencilerinin» dünya görüşlerini, gelecekten beklentilerini, tutum ve davranışlarım tespit etmek ve karşılaştırmak için yapılan bir alan çalışmasıdır. Araştırmada sırasıyla; kuramsal olarak eğitim ile ilgili kavram ve tartışmalar; Türk eğitiminin geçirdiği aşamakrş Cumhuriyet döneminde orta öğretimde üç farklı eğitim modeli ve bunlara dair tartışmalar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın bulguları, 70 tabloda ele alınıp değerlendirilmiştir. Sonuç ve değerlendirme kısmında ise, araştırmanın bulgularından hareket edilerek, varsayımlarının doğrulanıp doğrulanmadığı test edilmiştir. | |
dc.description.abstract | 11 ABSTRACT This research is a field research done among the senior grade student of Diyarbakır İmam Hatip High School and Diyarbakır Anadolu High Schools in Diyarbakır province centrum, in order to find out and compare the life visions, future expectations, manner and behaviours of these students. In the research theoretically education related concept on discussions, the undervent stages of the Turkish education system, the three different education models throw the Republics! age and discussions about them are based on respectively. The results of the research are given in 70 tables and evaluated. In conclution and evaluation part, the hypothesis arc tested by the findings of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Anadolu lisesi ve imam hatip lisesi öğrencileri arasındaki sosyo-kültürel ve siyasal farklılaşma (Diyarbakır örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | National education | |
dc.subject.ytm | Political thoughts | |
dc.subject.ytm | Turkish education history | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | İmam hatip high schools | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural differences | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.identifier.yokid | 141767 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137404 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |