Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Rüstem
dc.contributor.authorAkçayöz, Harika
dc.date.accessioned2020-12-10T12:39:20Z
dc.date.available2020-12-10T12:39:20Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291841
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma; Diyarbakır II merkezinde, Diyarbakır İmanı Hatip Lisesi ve Diyarbakır Anadolu Lisesi son sınıf öğrencilerinin» dünya görüşlerini, gelecekten beklentilerini, tutum ve davranışlarım tespit etmek ve karşılaştırmak için yapılan bir alan çalışmasıdır. Araştırmada sırasıyla; kuramsal olarak eğitim ile ilgili kavram ve tartışmalar; Türk eğitiminin geçirdiği aşamakrş Cumhuriyet döneminde orta öğretimde üç farklı eğitim modeli ve bunlara dair tartışmalar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın bulguları, 70 tabloda ele alınıp değerlendirilmiştir. Sonuç ve değerlendirme kısmında ise, araştırmanın bulgularından hareket edilerek, varsayımlarının doğrulanıp doğrulanmadığı test edilmiştir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT This research is a field research done among the senior grade student of Diyarbakır İmam Hatip High School and Diyarbakır Anadolu High Schools in Diyarbakır province centrum, in order to find out and compare the life visions, future expectations, manner and behaviours of these students. In the research theoretically education related concept on discussions, the undervent stages of the Turkish education system, the three different education models throw the Republics! age and discussions about them are based on respectively. The results of the research are given in 70 tables and evaluated. In conclution and evaluation part, the hypothesis arc tested by the findings of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleAnadolu lisesi ve imam hatip lisesi öğrencileri arasındaki sosyo-kültürel ve siyasal farklılaşma (Diyarbakır örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmPolitical thoughts
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmİmam hatip high schools
dc.subject.ytmSocio-cultural differences
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmEducation methods
dc.identifier.yokid141767
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137404
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess