Sinüsoidal rakordman ağrılı demiryol kurbalarının düzeltilmesi için bir bilgisayar programı
dc.contributor.advisor | Arberk, Mustafa Korkut | |
dc.contributor.author | Saltan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:39:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:39:03Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291737 | |
dc.description.abstract | ÖZET SINUSOIDAL RAKORDMAN E?RİLİ DEMİRYOL KURBALARININ DÜZELTİLMESİ İÇİN BİR BİLGİSAYAR PROGRAM İnş. Müh. Mehmet SALTAN Anahtar Kelimeler : Demiryolu, Kurblar, Dever, Birleştirme Eğrisi, Sehimler Diyagramı Günümüzde, demiryolu katarlarının hızlan büyük boyutlara ulaşmıştır. Bu durum, demiryollarının özellikle kurb kısımlarından konforlu ve emniyetli bir şekilde geçinebilmesini sağlayacak yeni birleştirme eğrilerinin kullanılması gereğini doğurmuştur. Özellikle birleştirme eğrisinin sinusoidal formda yapılması, konforu oldukça artırmaktadır. Kurblarda deverin lineer olarak değişmesi durumunda, bozulmuş kurblar oldukça kolay bir şekilde düzeltilebilirken, sinusoidal birleştirme eğrisi kullanılması halinde çözüm daha zor olmaktadır. Problemin çözümünde bilgisayar kullanımı da gittikçe yaygınlaşmaktadır. Tabii ki, bilgisayar kullanımı için de kullanışlı bir bilgisayar programının geliştirilmesi gerekmektedir. Söz konusu problemin çözümü için bu çalışmanın 1. bölümünde temel bilgilerden bahsedilmiştir. Daha sonraki bölümlerde çözüm için gerekli olan matematiksel bilgi ve bağıntılar verilmiştir. Daha sonra çözüm için kullanılan yöntem açıklanmış ve özellikle birleştirme eğrilerinin sabit olduğu bilinen başlangıç ve bitim noktalarının çok iyi tesbit edilmesinin önemi üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise, bilgisayar programı ve bir örnek çözüm verilmiş ve bulunan neticelerin yorumlan konunun amacına uygun olarak yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY A COMPUTER PROGRAMME FOR THE SINUSOIDAL TRANSITION CURVE OF RAILWAY CURVES Civil Eng. Mehmet SALTAN Keywords : Railways, Curves, Super Elevation, Transition Curves, Deflection Diagrams Nowadays, speed of trains increase in great dimension. This case caused that requirement to ut« a new transition curve, specially in the segment of curves of railways to be comfortable and safe. The transition curves given in a sinusoidal shape highly increase the comfort. If superelevation changes in a lineer form, the spoiled curves can be repaired easily; but if the sinusoidal transition curves were used, the solution of the problem becomes more difficult. These days, solving this kind of problem with the comfort is to be common writing a software package. In the first chapter, introduction to the problem is given. In the following chapters mathematical background and relationships were given for the problem. And then the methodology to solve the problem has been given. Initial and final points, which are constants of a transition curve have been explained and they needed to be determined precisely. In the last chapter, the source of the computer programme is given, and a numerical example is given. Results of the computer programme are discussed and interpreted. VUl | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Sinüsoidal rakordman ağrılı demiryol kurbalarının düzeltilmesi için bir bilgisayar programı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Transition elements | |
dc.subject.ytm | Curves correction | |
dc.subject.ytm | Railways | |
dc.subject.ytm | Superelevation | |
dc.subject.ytm | Computer programs | |
dc.identifier.yokid | 33465 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 33465 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |