Show simple item record

dc.contributor.advisorBayhan, Mustafa
dc.contributor.authorAlkan, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-10T12:38:52Z
dc.date.available2020-12-10T12:38:52Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291645
dc.description.abstractÖZET Gürültünün insanlara olan etkileri fizyolojik, psikolojik, sosyal durumlarına bağ lı olarak değişmekledir. Trafik yoğunluğunun artması gürültü kaynaklarının «ayısında artış ve farkına varılacak seviyelerde hava kirliliğini beraberinde getirmiştir. Bunun için motorlu araçlardan yayılan kirlilik ve gürültü emisyon oranlarında gittikçe daralan sınırlamalar /orunlu hale gelmiştir. Kirlilik ve gürültü emisyon oranlarını sınır değerlerinde tutmak için motorlu araç teknolojisinden sürekli çözüm üretmesi beklenmektedir. Bu çalışmada motorlu araçlardan kaynaklanan gürültü analizi yapılmaya çalışılmıştır. Gürültü analizi ile birlikte motorlu araçlarda gürültü kaynakları ayrı ayrı ele alınmıştır. Gürültünün kaynağına göre azaltma yollan incelenmiştir. Motorlu taşıtlarda yanına gürültüsü kontrolü için yanmaya yapılan müdahalenin yanma reaksiyonunda iyileşme ile sonuçlandığı gösterilmiştir. Böylece yanma gürültüsü azaltılmasıyla birlikte daha verimli bir yanına da elde edilmektedir. Motorlu araçlardan yayılan kirlilik ve gürültü emisyonlarının sınırlanması Avrupa ve Amerika 'da bir standarda bağlı olduğu halde yurdumuzda hala çalışmalar devanı etmektedir. Bu çalışmada Avrupa standartları da verilerek araçlarda uygulanan emisyon azaltıcı sistemler tanıtılmıştır. Bir deney düzeneği hazırlanarak bu sistemlerden EGR 'nin motor gürültüsüne etkisi araştırılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The effect of noise on humans may change depend on their physiological, psychological and social state. Growth in city traffic circulation has brought an increase in the number of noise source and high level of air pollution. Lately, it become necessary to put more strict limitations on the ratio of pollution and noise generated by motor-vehicles, hi order to keep the ratios of pollution and noise generated by motor- vehicles, in limits, it is expected that automotive industry should produce solutions. In this study, noise generated by motor-vehicles has been analysed. Noise sources in motor-vehicles have been investigated one-by-one. Ways of decreasing noises in according to their sources have been studied. It was shown that effect to combustion in engines of mo tor- vehicles in order to control the noise resulted in improvement of combustion reactions. Thus, together with decreasing in combustion noise more efficient combustion was also obtained. Even though, in Europe and USA, regulations of noise and pollution emitted by motor-vehicles have been standardized, in our country studies m this field are under development. In litis study, European standards are given and emission decreasing systems are introduced. An experimental device were set and the effect of EGR on engine noise is investigated. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleEgzoz gürültülerini azaltmak maksadıyla kullanılan sistemler üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmExhaust  
dc.subject.ytmNoise
dc.identifier.yokid45928
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid45928
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess