Ortaöğretimde başarısızlık nedenleri: Diyarbakır örneği
dc.contributor.advisor | Cengiz, Recep | |
dc.contributor.author | Çuhadaroğlu, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:38:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:38:41Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291552 | |
dc.description.abstract | ORTAÖĞRETİMDE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ :DİYARBAKIR ÖRNEĞİÖZETGünümüzde insanın küçük bir topluluktaki basit bir üretim işlevinden, tümdünyayı derinden etkileyen, siyasal ve toplumsal kararlara kadar her olay ve her türlüetkinliğin gerçekleştirilmesinde en önemli ve vazgeçilmez öğe olduğu anlaşılmış, endeğerli kaynak olan insanın sistemli bir biçimde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Buyaklaşımla eğitim, tüm toplumlarda en çok önem verilen konulardan biri olarak, çağınbeklentilerini karşılamaya yönelik yeni yaklaşımlarla ele alınmaya başlanmıştır.Eğitimimizin gelişmesi ve kendinden bekleneni verebilmesi, eğitim tarihinin iyiincelenmesi, geçmişteki yanılgılardan ders alınıp, çağdaş eğitimin her kademedetitizlikle uygulamaya konulmasıyla mümkündür.Bilgi toplumu olarak adlandırılan yeni dünya düzeninde, günümüzüngerektirdiği süreç, amaç ve yapı yönünden eğitim sistemlerinde değişim ve yenidenyapılanma zorunluluğu doğmuştur. Bu nedenle çalışmada Türkiye'de eğitim kurumu;diğer toplumsal kurumlarla etkileşimi de dikkate alınarak, başta ortaöğretim olmaküzere tüm eğitim kademelerinde karşılaşılan sorunlar bazında sosyolojik birdeğerlendirme yapılmaya çalışılmıştır.Ortaöğretimde başarısızlık nedenlerini içeren genel bir çerçeve oluşturabilmekamacıyla Diyarbakır'daki gençlerin çeşitli başarısızlık örneklerinden yararlanılmıştır. | |
dc.description.abstract | ORTAÖĞRETİMDE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ :DİYARBAKIR ÖRNEĞİABSTRACTNowadays, it has been understood that mankind is the most important andindispensable element for realizing the events and activities of all kind ranging fromthose that deeply effects the entire world to political and social decisions; it has beenaimed that mankind, the most precious source, should be benefited systematically. Withthis approach, education, as a matter of significance, has started to be consideredthrough new approaches to meet the expectations of the area.The improvement of our education and answering the expectations is pssiblewith investigating the history of education well, learning from past mistakes andexecuting modern education at all stages delicatelly.İn the new world order, which is called information society, the process requiredby the present day has arisen alteration and reconstruction in education system in termsof objective and structure. For that reason, the problems faced in the education system,consideringits interaction with order institutions in Turkey, primaliry in secondarygrades has been subjected a sociological evaluation.İn order to form a framework that include the failure in the secondary education,several causes of failure suffered by the youngsters in Diyarbakır has been used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde başarısızlık nedenleri: Diyarbakır örneği | |
dc.title.alternative | The causes of failure in secondary education: Represantative of diyarbakır | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 202266 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191438 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |