Yükseköğretimde öğrenci affı olgusuna ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi Dicle Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Aşılıoğlu, Bayram | |
dc.contributor.author | Güneş, Armağan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:38:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:38:26Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291464 | |
dc.description.abstract | YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ AFFI OLGUSUNA İLİŞKİN ÖĞRETİM ELEMANI ve ÖĞRENCİGÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİDİCLE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİBu araştırmanın amacı, Dicle Üniversitesi öğretim elemanları ve öğrencilerininöğrenci aflarına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir.Araştırmanın evreni, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Tıp Fakültesi,Hukuk Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Ziraat Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, MühendislikMimarlık Fakültesi ve Diyarbakır Meslek Yüksekokulu'na devam eden öğrencilerden ve bubölümlerde görevli öğretim elemanlarından oluşmaktadır.Araştırmanın örneklemi, veri toplama aracının uygulandığı hafta derste bulunan 903öğrenci ve 83 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırma için toplanan veriler bilgisayarortamında SPSS paket istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi veyorumunda t-testi varyans analizinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarakalınmıştır.Araştırmanın bulguları, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının ailelerinin veakrabalarının öğrenci aflarından faydalanma durumuna göre öğrenci aflarına yönelik öğretimelemanları ve öğrencilerin görüşleri arasında p<0.05 düzeyinde anlamlılık olduğunugöstermiştir.Araştırma Dicle Üniversitesi öğretim elemanları ve öğrencileriyle sınırlıdır.Araştırmada kullanılan veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bu veritoplama aracı kullanılarak öğretim elemanlarının ve öğrencilerin görüşüne başvurulmuştur.Öğrenci afları ile ilgili eksiklerin giderilmesi için ilgililere ışık tutabilecek önerilergeliştirilmiştir.Yükseköğretim kurumlarımız idari akademik ve mali konularda istenilen düzeydeözelleşme sivilleşme hedeflerine ulaşmış değildir. Türk Yükseköğretimi her dönem ülkeniniçinde bulunduğu siyasal, ekonomik ve kültürel koşullara göre şekillenmiştir.Üniversitelerin toplumların kalkınmasında ve gelişmesinde çok önemli bir görevüslenmektedir. Çağdaş üniversite anlayışını Türk Yükseköğretimi'nin idari, akademik ve malialanlarında hayata geçirmek gerekir. Bunu yapabilmek için de toplumun üniversitelerüzerinde geniş katılımını sağlayacak her türlü yasal düzenlemeye gidilmelidir.Armağan Güneş | |
dc.description.abstract | INVESTIGATE OPINION OF UNIVERSITY TEACHING STAFFSAND STUDENTS ON HIGHER INSTRUCTION TOWARDS STUDENTAMNESTY FACT. EXAMPLE OF DİCLE UNIVERSITYThe purpose of this investigation is to determine opinion of university teaching staffand students of Dicle University towards student amnesty.The population of the study consists of the students attending Dicle University, ZiyaGökalp Education Faculty, Faculty of Medicine, Faculty of Law, Faculty of Science andLetters, Faculty of Agriculture, Faculty of Theology, Faculty of Engineering andArchitecture, Diyarbakır Vocational School and working university teaching staff in thesefaculties.The sample of the study consists of 903 students and 83 university teaching staff whowere present on the week of the data collection instrument. The data that were collected forthe study have been analyzed with the SPSS statistical package. T-testi and one-way test wasused in analyse and the commentary of data. Significance level was taken as 0.05.The research was limited to the university teaching staff and students in DicleUniversity. The data collection instrument that had been used in research was improved byresearcher. This data collection instrument was used to ask opinions of university teachingstaff and students of Dicle University towards student amnesty. To remove the deficienciesabout student amnesties some offers that will guide concerning has been developed.Findings of research show significant difference at level p<0.05 among students anduniversity teaching staff opinions towards student amnesty according to benifit appliedstudent amnesty on their families and relatives .Our higher education institutions have not reached the desired level in terms ofprivatization and civilizing target on economic. administrative and financial matters. TurkishHigher Education has also been shaped each term according to political, and culturalcircumstances prevailing in the country.Universities undertake an important task in the development and progress of societiesIt is necessary to include contemporary university understanding into administrative academicand financial fields of Turkish Higher Education. In order to achieve this, all kinds of legalarrangements to provide full particapation of society into universities should be carried out.Armağan Güneş | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde öğrenci affı olgusuna ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi Dicle Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Investigate opinions of university teaching staffs and students on higher instruction towards student amnesty fact example of Dicle University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 202223 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206665 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |