Eğitsel duruşun laik vizyonu ve laik bilinci uyandırma yeterliliğine ilişkin öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi `Dicle Üniversitesi örneği`
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Kasapçopur, Yalçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:38:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:38:28Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291448 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı; Üniversiter duruşun laik vizyonu ve laik bilinciuyandırma yeterliliğine ilişkin öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesidir.Bu genel amaca bağlı olarak, üniversiter duruşun laik bilinci zihinsel/duyuşsal/toplam benlik durumu düzlemlerinde uyandırma yeterliliği, cinsiyet/branş-fakülte/kıdem-unvan değişkenleri dikkate alınarak öğretim elamanları eğilimleriyani bilinç genetiğine yansımaları itibariyle açımlanmıştır.Araştırmanın evrenini 2005-2006 eğitim döneminde Dicle Üniversitesinebağlı değişik birimlerde çalışan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanınörneklemini ise aynı popülâsyondan her birim %20 temsil kaydıyla 218 öğretimelemanı oluşturmaktadır.Araştırma, betimleme yöntemi ile yapılmış bir alan taraması niteliğindeolup; laikliğin gelişimi, eğitim alanında laiklik olgusu, ülkemizdeki eğitiminözelliklede yükseköğretimin laik duruş temelinde gelişimi ve seviyesi ortayakonmuştur. Teorik konular kaynak taramasıyla, yükseköğretimin laik duruşuDicle Üniversitesi öğretim elemanlarına uygulanan ölçme aracı ile elde edilmiş veSPSS programından faydalanılarak değerlendirilmiştir. Çözümlemeye tabi tutulanverilerle ulaşılan sonuçlar şöyledir: Öğretim elemanları, üniversiter duruşun laikvizyonu ve laik bilinci zihinsel/duyuşsal/toplam benlik durumu düzlemlerindeuyandırma yeterliliğine; zihinsel düzlemde(x=3.37) ?kısmen katılıyorum?;duyuşsal düzlemde (x=2.91) ?kısmen katılıyorum?, toplam benlik durumudüzleminde (x=3.14) ?kısmen katılıyorum? seviyesinde kanaat belirtmişlerdir. Bukatılım düzeyleri cinsiyet, unvan-kıdem ve branş-fakülte değişkenleriyledeğerlendirildiğinde katılım seviyeleri arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Varılan ortak sonuç, öğretim elemanlarının üniversiter duruşun laik bilinciuyandırma yeterliliğini bilgilendirme/koşullandırma niteliğini aşmayan zihinseldüzlem itibariyle yeterli bulduklarıdır. | |
dc.description.abstract | Main purpose of this research is the laic vision of higher education attitudeand to evaluate the opinions of education members with regard to laic sense ofarousing sufficiency. Depending on this main purpose, with the laic sense ofhigher education attitude, the tendency of education members; in other wordssense of genetic reflection have been explained taking into consideration thearousing sufficiency in the level of mental / sensational / total personalitycondition with regard to gender / branch-faculty / priority-title variables. Theresearch universe is made up of education members working in different facultiesof Dicle University in 2005-2006 educational period. Sample of the research ismade up of 218 education members in charge in Dicle University Faculties ascomprising % 20 for each faculty.Research has been made with description method and field surveillance,progress of laicism, laicism facts in education field, progress and level of laicattitude in the base of education in our country; especially higher education hasbeen put forward. Theoretical subjects has been procured with field surveillanceand laic attitude of high education has been procured with measuring tool appliedto Dicle University?s education members and has been evaluated by profitingSPSS program. Results reached thanks to datum underwent to analysis are assuch: Education members, the laic vision of higher education attitude and laicsense the arousing sufficiency in the level of mental / sensational / totalpersonality have stated participation partially in the level of mental (x=3.37)?partially participate?, in the level of sensational (x=2.91) ?partially participate?and in the level of total personality (x=3.14) ?partially participate?. When theseparticipation levels have been evaluated with variables of sex, title, priority andfaculty, it has not been encountered with significant difference betweenparticipation levels. The common result procured with the higher educationattitude , the arousing sufficiency of laic sense has been found enough by theeducation members with the mental level that not exceed the property ofinformation / condition. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitsel duruşun laik vizyonu ve laik bilinci uyandırma yeterliliğine ilişkin öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi `Dicle Üniversitesi örneği` | |
dc.title.alternative | Education attitude and to evaluate the opinions of education members with regard to laic sense of arousing sufficiency `the sample of Dicle University` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201640 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206588 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |