Türk kamu yönetimi gelişimi çerçevesinde bağımsız idari otoriteler ve BDDK örneği
dc.contributor.advisor | Erdem, Fazıl Hüsnü | |
dc.contributor.author | Demir, Yazgim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:38:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:38:25Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291435 | |
dc.description.abstract | TÜRK KAMU YÖNETİMİ ÇERÇEVESİNDE BAĞIMSIZİDARİ OTORİTELER VE BDDK ÖRNEĞİÖZET1980'li yıllara doğru, dünyada yeni bir dünya düzeninden bahsetmek mümkündür.Bu düzendeki baş faktörler olarak teknoloji ve iletişimdeki gelişmeler, üretimyapısındaki değişimler ve genel olarak küreselleşme ve özelleştirme olarak nitelenensüreçler söz konusudur. Genel olarak özelleştirme olarak adlandırılan ?devletfaaliyetlerinin daraltılması? sürecinde, devletin çekildiği ve özel uzmanlık gerektirenalanlardaki düzenleme ve denetleme işlevlerinin sağlıklı yürütülmesi amacı, gereksiyasetin gerekse özel çıkar çevrelerinin etkisinden bağımsız ve tarafsız kuruluşlarınortaya çıkmasına yol açmıştır.Böylece bağımsız idari otoriteler olarak adlandırılan ve dünyada gittikçeyaygınlaşan yeni bir yapılanma gündeme gelmiştir. Bu kurumlar siyasi iktidarınkamusal yaşamın duyarlı alanlarındaki etkilerini azaltmak isteği ile doğal tekellerinözelleştirilmesi sonucu ilgili sektörü düzenlemek ve denetlemeye yönelik olarakkurulmaktadırlar. Bunların genel olarak düzenleme yetkisine, gözetim ve denetim ileyaptırım uygulama yetkilerine, danışma işlevleri ve uyuşmazlık çözme gibi yetki veişlevlere sahip oldukları söylenebilir. Ancak yapısal ve işlevsel özellikleriyle özgünyapıdaki bu kurumların tam anlamıyla bağdaşık özellikleri de yoktur. Başka bir deyişlefarklı ülkelerde farklı yapılar görülürken, aynı ülkelerde farklı yapılar da söz konusuolabilmektedir.Nitekim Türk kamu yönetim sistemi içerisinde de BİO'ların statüleri tartışmakonusudur. Kesin olan ise, bağımsız idari otoritelerin hiyerarşik ve vesayet denetiminesahip olmayıp, eylem ve işlevlerinde bağımsız olduklarıdır. Ancak bu bağımsızlıkmutlak bir bağımsızlık değil olmayıp yasal ve mali açıdan denetlenmelerine olanakverir.BDDK bir bağımsız idari otorite örneğidir. Ülkemizde bankacılık sektöründekarşılaşılan problemler ve bunun sonucunda oluşan risklerin ortadan kaldırılması içinkurulmuştur. Bu çalışmanın son bölümünde Bankacılık Düzenleme ve DenetlemeKurumunun yapısı ve faaliyetleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Yazgım DEMİR | |
dc.description.abstract | INDEPENDENT MANAGEMENT AUTHORITIESAND THE SAMPLE OF BDDK, IN FRAME WITHTURKISH PUBLIC MANAGEMENTABSTRACTIt can be mentioned about a new world order coming to 1980?s. In this order, themain factors are the development of technology and communication, the changes on thestructure of production ana generally the processes which called the globalization. In theperiod of narrowing of the state activities which is named generally as privitization ,aim of healty execution of regulation and control functions in areas which requiresspecialty and withdrawal of state results in independent and impartial institutions fromboth politics and interest groups.So there is a new popular structure in the world which is called the independentadministrative authorities. These institutions are established for minimizing the effectsof the political power on some fields, which are described as the sensitive fields ofpublic life and for regulate and supervise the sector after the privatization of the naturalmonopolies. Generally, it can be said that these institutions have some authorities andfunctions as regulating, supervising, sanctioning, inquiring and mediatoring. On theother hand, these institutions may have original structural and functional characteristicsbut they don?t have full homogeneous properties, as well. In other words, in differentcountries there can be different structures or in the same country there will be differentstructures.It is a discussion that independent administrative authorities statutes within theTurkish public administration. But it is a real that the independent administrativeauthorities couldn?t be controlled by hierarchical or wardship, and they are independentfor their actions and operations. However, this independency isn?t an absoluteindependency and it can be possible to supervise by legal or financial aspects.BDDK is an example of independent administrative authorities. Its aim is to solvethe problems in vulnerable banking sector and overcome appearing risks because of thisproblems. In the last part of this study, operations and structure of BDDK is tried to beexplained.Yazgım DEMİR | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bankacılık | tr_TR |
dc.subject | Banking | en_US |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Türk kamu yönetimi gelişimi çerçevesinde bağımsız idari otoriteler ve BDDK örneği | |
dc.title.alternative | Independent management authorities and the sample of BDDK,in frame with Turkish puplic management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Hukuku Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 202224 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206666 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |