Güncel ortaöğretim duruşunun laik bilinci uyandırma yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Demircan, Selahattin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:38:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:38:14Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291350 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı; güncel ortaöğretim duruşunun laik bilinciuyandırma yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu genelamaca bağlı olarak, güncel ortaöğretim duruşunun laik bilinci zihinsel-psikomotor/duyuşsal-toplam benlik durumu düzlemlerinde uyandırma yeterliliği,cinsiyet/branş-okul türü /kıdem-unvan değişkenleri dikkate alınarak öğretmeneğilimleri yani bilinç genetiğine yansımaları itibariyle açılımlanmıştır.Araştırmanın evrenini ve örneklemini, 2005-2006 eğitim ve öğretim yılındaDiyarbakır ili merkez ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenleroluşturmaktadır. Evrende bulunan 1172 öğretmenden 500'üne ulaşılmış ve373'ünden ise, araştırma danışmanının oluşturduğu anket geri toplanmıştır.Araştırma betimleme yöntemiyle yapılmış bir alan taraması niteliğinde olup,laik bilinci uyandırmada etkili olan eğitim yaklaşımları, laikliğin gelişim süreci veMilli Eğitim Sistemi içinde güncel ortaöğretim duruşu program çeşitliliğine göreincelenmiş olup, toplanan veriler SPSS programından faydalanılarakçözümlenmiştir.Veri çözümlemeleri ile ulaşılan temel sonuçlar şöyle özetlenebilir;⢠Öğretmenler, güncel ortaöğretim duruşunun laik bilinci uyandırmayeterliliğine zihinsel-psikomotor düzlem itibariyle x=3,51 gibi yüksek bir orandakatılmışlardır. Ancak aynı yeterliliği duyuşsal düzlemine x= 3,2 oranı; toplam benlikdurumu düzlemine ise x= 3,35 oranıyla kısmen katılmışlardır. Varılan ortak sonuç,öğretmenlerin güncel ortaöğretim duruşunun laik bilinci uyandırma yeterliliğinibilgilendirme/koşullandırma niteliğini aşmayan zihinsel-psikomotor düzlemitibariyle oldukça yeterli bulduklarıdır.⢠Araştırmanın ortak sonuca bağlı bir başka yan sonucu; bayan öğretmenlerinyukarıda işaret edilen eğilime daha yüksek oranda katıldıklarıdır.⢠Araştırmanın sonucu ile ilgili branş ve okul türü değişkenine bağlı anlamlıbir farklılaşma saptanmamıştır. | |
dc.description.abstract | The main aim of this research is to evaluate educational view of the teachersworking in official middle school concerning laic vision and adequacy of arising laicconsciousness. By depending on this general aim, adequacy of arising laic consciousness ofcurrent secondary education?s attitude on mental-psyhcomotor, sensorial and general virtualdimensions are searched by remarking of independent variables, which are gender, seniorityof their career, categories of schools and the specialty of their occupations, consideringteachers? tendency that is reflection to conscious genetics.The sample and universe of the research is made up of by teachers working in thecentral middle schools in Diyarbakir in the education period of 2005-2006. The sample iscomposed of 1172 teachers. The 500 of 1172 teachers participated to the sample have beenreached and from 373, questionnaire prepared by the advisor of research has been retaken.The research is in characteristic of field research made by description technique andeducation approaches effective in arising laic consciousness, development process oflaicism and attitude of current secondary education in National Education System have beenexamined and the data were analyzed by benefiting SPSS program.Basic results reached with data analysis can be summarized as such:⢠Teachers have participated to adequacy of arising laic conscious concerning mentallevel at high ratio such as x=3,51. However, teachers partly agree that the secularconsciousness have reflection over sensorial (x=3,2) and general (x=3,35)dimension. Reached common result is that teachers have found highly sufficient theattitude of secondary education in adequacy of arising laic consciousness whichdoesn?t overcome informing/conditioning quality.⢠Another side result of research attached to common result is that females teachersparticipate to the tendency pointed out above at higher level.⢠Concerning to result of research, no significant differentiation has been detectedattached to the branch and school kind variables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Güncel ortaöğretim duruşunun laik bilinci uyandırma yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluate educational view of the teachers working in official middle school concerning laic vision and adequacy of arising laic consciousness | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 202177 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206046 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |