İlköğretimde aktif öğrenme kuramı destekli ingilizce öğretim yöntemiyli İngilizce konuşma becerisinin geliştirilmesine ilişkin bir araştırma
dc.contributor.advisor | Aşılıoğlu, Bayram | |
dc.contributor.author | Saday, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:57Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291211 | |
dc.description.abstract | Arastırmanın genel amacı, ilkögretimde aktif ögrenme kuramı destekli ngilizceögretim yöntemi ile konusma becerisinin gelistirilmesi hususunun Sehit Namık Tümerlkögretim Okulu örneginde betimlenmesidir. Bu genel amaca baglı olarak arastırmanın,teorik temellendirmenin yapıldıgı birinci bölümünde aktif ögrenme kuramının kosullanma vebilinç dönüsümü baglamında egitsel dogurguları çözümlenmis; varılan kuramsalhazırbulunusluluk dogrultusunda arastırmanın ikinci bölümü geleneksel ögretimyöntemlerinin konusma becerisine katkıları/sınırlılıkları ve aktif ögrenme kuramı desteklingilizce ögretim yönteminin konusma becerisine katkıları/sınırlılıkları iki alt amaç dahilindehipotez testine tabi tutularak sonuçlara ulasılmıstır.Bu arastırma için gerekli olan veriler, Diyarbakır il merkezindeki Sehit Namık Tümerlkögretim Okulu'nda, 2005-2006 ögretim yılında, 8. sınıfta ögrenim görmekte olan, deney vekontrol gruplarında yer alan toplam 44 ögrencinin ngilizce konusma becerisi konusundahangi düzeyde olduklarını belirlemek amacıyla hazırlanan ?ngilizce Konusma BecerisiÖlçegi? ile elde edilmistir. Arastırmacı tarafından gelistirilen bu ölçek hem deney grubundahem de kontrol grubunda yer alan ögrencilerin öntest ve sontest puanlarını belirlemekamacıyla kullanılmıstır. Ayrıca arastırmada, uygulamanın yapılacagı 8. sınıf ögrencilerindenyansız atama yoluyla biri deney, digeri kontrol grubu olmak üzere iki grup belirlenerekdeneysel model uygulanmıstır. Her iki gruptaki ögrenciler, uygulamadan önce ve sonra?ngilizce Konusma Becerisi Ölçegi?ne tabi tutulmuslardır. Deney grubunda aktif ögretimyöntem ve teknikleriyle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemlerle ögretim yapılmıs,uygulama öncesi ve sonrası ölçüm yapılarak iki yöntemin etkililigi arastırılmaya çalısılmıstır.Arastırmada, ngilizce konusma becerisi ölçeginin yanında, ?Tutum Ölçegi? de uygulanmıstır.Arastırmanın teorik temellendirme ve hipotez testinin gerçeklestirildigi ikiasamasından sonra ulasılan kritik bulgular; aktif ögretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldıgısınıftaki ögrencilerin, geleneksel yöntemlerin kullanıldıgı sınıftaki ögrencilere göre, ngilizcekonusma puanlarının daha yüksek oldugu, dolayısıyla aktif ögretim yöntem ve tekniklerininngilizce konusma becerisini gelistirmede, geleneksel yöntemlere göre daha etkili oldugusonucuna varılmıstır. | |
dc.description.abstract | The general aim of this research is to describe of improving the speaking skill with themethod of English Language Teaching supported by active learning theory in the example ofSehit Namık Tümer Primary School. Related to this general aim, in the first chapter in whichtheoretical frame has been surveyed, educational results related to conditioning and conscioustransforming of active learning theory has been settled out. With the theoretical situationawareness which has been reached, in the second chapter applying hypothesis test, it has beenresulted that the contributions/limitations to the speaking skill of the traditional and themethod of English Language Teaching supported by active learning theory including two subaims.The data that is necessary for this study has been had by ?English Speaking SkillScale?, which has been prepared with the aim of which level 44 students that has beeneducated at the 8th grade in the experimental and control groups in Sehit Namık TümerPrimary School in Academic year of 2005-2006, are about their speaking skill in English.This scale prepared by the researcher has been used to determine the points of the students atthe pre-test and the post-test in experimental and control groups. Experimental design hasbeen applied by forming an experimental and a control group that include 8th grade studentsrandomly in this study. Students in both groups have been surveyed by ?English SpeakingSkill Scale? before and after the application. Active learning methods and techniques havebeen used in experimental group, traditional methods have been used in control group, and ithas been tried to be found out the effectiveness of both methods by surveying the scale beforeand after the application. In this study, beside ?English Speaking Skill Scale?, ?AttitudeScale? has also been prepared and applied.Critical findings which have been found out after two steps in which hypothesis testand theoretical frame of the research have been applied, the students who are in the classroomin which active learning methods and techniques have been used have higher points aboutspeaking skill in English in comparison with the students who are in the classroom in whichtraditional methods have been used; consequently it has been resulted that active learningmethods and techniques are more effective in terms of improving speaking skill in Englishthan traditional methods | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretimde aktif öğrenme kuramı destekli ingilizce öğretim yöntemiyli İngilizce konuşma becerisinin geliştirilmesine ilişkin bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research about improving English speaking skill with the method of English language teaching supported by active learning theory in primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9010180 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214808 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |