Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorBirkan, Sekinet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:56Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:56Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291208
dc.description.abstractArastırma, güncel ortaöğretim programlarında matematik dersinde amaçgerçeklestirme basarısını sınırlandıran psikolojik etkenlerin matematik dersinin özelamaçları/içeriği/öğrenme-öğretme durumları/ölçme değerlendirme bilesenleri itibariyleöğretmen görüsleri çerçevesinde değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu bağlamdahazırlanan 24 ifade içeren ölçme aracı 2005?2006 eğitim öğretim yılında Ankara iliÇankaya / Yenimahalle / Sincan / Etimesgut ilçelerinde random yöntemiyle seçili 25okul içerisinden yine random yöntemiyle seçili 100 matematik öğretmeninden olusanbir örnekleme uygulanmıstır.Literatür ve alandan toplanan verilerin islenmesi/değerlendirilmesi/hipotez testisonucu öğretmen görüslerinin; ortaöğretim matematik dersinde basarıyı sınırlandıranpsikolojik etkenlerin matematik dersinin özel amaçları/içeriği/öğrenme-öğretmedurumları/ölçme değerlendirme bilesenleri itibariyle anlamlı bir farklılasmagöstermeyecek eğilimlerde yoğunlastığı saptanmıstır.
dc.description.abstractStudy aims to evaluate psychological factors that limits matematik lessons aimmaterializing success in respect to component of matematik lessons specialaims/contents/learning-teaching conditions/measure evaluation at secondary school inthe frame of teachers opinion. An evaluating test contains 24 items applied to anexample grup which contains 100 matematik teachers whom was chosen by randomprocedure from Ankara province Çankaya /Yenimahalle / Sincan / Etimesgut districts in2005-2006 education sezon.Processing/ evaluating / hypothess testing results of datums collected from areasand literature,the teachers ideas intenced on tendencing that there isnt expressivedifficult in the secondary school matematik lesson psycological factors that limitssuccess math lessons special aims /contents/learning-teaching conditions/measure ?evaluation components.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaöğretim matematik dersinde amaç gerçekleştirme başarısını sınırlandıran psikolojik etkenlere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi/Ankara örneği
dc.title.alternativeThe evaluation of teachers view related to the psychological factors limited to the aim realising achievement in secondary level mathematics course the sample of Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9010586
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214809
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess