Ortaöğretim matematik dersinde amaç gerçekleştirme başarısını sınırlandıran psikolojik etkenlere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi/Ankara örneği
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Birkan, Sekinet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:56Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291208 | |
dc.description.abstract | Arastırma, güncel ortaöğretim programlarında matematik dersinde amaçgerçeklestirme basarısını sınırlandıran psikolojik etkenlerin matematik dersinin özelamaçları/içeriği/öğrenme-öğretme durumları/ölçme değerlendirme bilesenleri itibariyleöğretmen görüsleri çerçevesinde değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu bağlamdahazırlanan 24 ifade içeren ölçme aracı 2005?2006 eğitim öğretim yılında Ankara iliÇankaya / Yenimahalle / Sincan / Etimesgut ilçelerinde random yöntemiyle seçili 25okul içerisinden yine random yöntemiyle seçili 100 matematik öğretmeninden olusanbir örnekleme uygulanmıstır.Literatür ve alandan toplanan verilerin islenmesi/değerlendirilmesi/hipotez testisonucu öğretmen görüslerinin; ortaöğretim matematik dersinde basarıyı sınırlandıranpsikolojik etkenlerin matematik dersinin özel amaçları/içeriği/öğrenme-öğretmedurumları/ölçme değerlendirme bilesenleri itibariyle anlamlı bir farklılasmagöstermeyecek eğilimlerde yoğunlastığı saptanmıstır. | |
dc.description.abstract | Study aims to evaluate psychological factors that limits matematik lessons aimmaterializing success in respect to component of matematik lessons specialaims/contents/learning-teaching conditions/measure evaluation at secondary school inthe frame of teachers opinion. An evaluating test contains 24 items applied to anexample grup which contains 100 matematik teachers whom was chosen by randomprocedure from Ankara province Çankaya /Yenimahalle / Sincan / Etimesgut districts in2005-2006 education sezon.Processing/ evaluating / hypothess testing results of datums collected from areasand literature,the teachers ideas intenced on tendencing that there isnt expressivedifficult in the secondary school matematik lesson psycological factors that limitssuccess math lessons special aims /contents/learning-teaching conditions/measure ?evaluation components. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ortaöğretim matematik dersinde amaç gerçekleştirme başarısını sınırlandıran psikolojik etkenlere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi/Ankara örneği | |
dc.title.alternative | The evaluation of teachers view related to the psychological factors limited to the aim realising achievement in secondary level mathematics course the sample of Ankara | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9010586 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214809 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |