Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Kamil
dc.contributor.authorYilmaz, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:55Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:55Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291187
dc.description.abstractÖZET Şehirleşme sürecinin hızlanması, yüksek binalara dolayısı ile de asansöre olan ihtiyacın büyük çapta artmasına neden olmuştur. İhtiyacın budenli artmasına karşın sektöre verilmesi gereken önem halen verilmemektedir. Sektör genelinde kontrolsüzlük ve teknolojik bilgi eksikliği kendini bariz şekilde göstermektedir. Öncelikle yapılması gereken sektörde üretim, montaj ve bakımda büyük boyutta yaşanan nitelikli eleman problemine çözüm bulmaktır. Tez çalışması, asansör sistem elemanlarının ve sistem çalışma prensibinin tanıtımı ile sistem emniyet elemanlarından olan acil fren sistemine (güvenlik tertibatı, paraşüt fren sistemi) alternatif bir acil fren sisteminin geliştirme tanıtımından oluşmuştur. Acil fren sistemleri, halatların kopması, kabin süspansiyonun aşırı hasar görmesi, redüktör dişlisinin sıfırlanması gibi sebeplerden dolayı, kabinin aşırı hızlanması durumunda devreye girerler. Halen kullanılmakta olan mevcut sistemler, kabinin raylar üzerinde askıya almak için gerekli olan kuvveti çok kısa bir süre uyguladıklarından dolayı, sert bir frenlemeye sebep olurlar. Sert frenleme, kabin ekipmanlarına büyük hasarlar vermekle birlikte yolcuların yaralanmalarına sebep olabilmektedir. Geliştirilen acil fren sistemi, frenleme kuvvetini daha geniş bir zaman aralığında uyguladığı için, frenleme düşük ivmeli olmaktadır. Kaymalı acil fren sistemlerine giren bu mekanizma, kabin ekipmanlarına ve yolculara herhangi bir zararda bulunmaz. Dolayısı ile hem ekonomik olması bakımından hem de güvenilirliği ve konforu açısından kaymalı fren mekanizmalarının asansör sistemlerinde tercih edilmesi gerekmektedir.
dc.description.abstract// ABSTRACT The rapid growth of urbanization has lead to an increasing demand for higher buildings and therefore for more elevators. Despite the increasing demand /or more elevators, enough measures to promote the sector have not been taken. yet. There is a lack of control measures and technological knowledge in the sector. It should be a priority to solve the problem of qualified staff in the fields of production, assembly and maintenance. This study consists of the description of the elements of an elevator system and its working principle and an alternative emergency brake system design (safety system, parachute brake system) which is a part of the safety system. Emergency brake systems function in cases where the car speeds up as a result of the breaking down of the ropes and great damages to car suspension and reductor cogwheel. The application of the force providing the suspension of the car on the rails in a very short period of time causes sudden braking in the available systems. Sudden braking may both damage greatly to car equipments and cause injuries. This alternative emergency brake system which applies braking force in a longer period of time ensures braking with a lower accelaration. This unlocked braking mechanism does not give any harm to the car equipments and passengers. Therefore unlocked braking mechanism is highly recommended in elevator systems for its economy, comfort an safety.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleAsansör fren sistemlerine alternatif bir emniyet sisteminin tasarımı
dc.title.alternativeAn Alternative safety system design for brake safety systems in elevators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmElevator
dc.subject.ytmBrake systems
dc.subject.ytmSecurity systems
dc.identifier.yokid68928
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid68928
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess