dc.contributor.advisor | Dağlı, Abidin | |
dc.contributor.author | Bayirli, Aykut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:54Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291177 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma ile Diyarbakır il merkezindeki ilkögretim okullarında görevliögretmenlerin Avrupa Birligi vizyonu temelinde ilkögretim okullarında ingilizceögretimine iliskin görüslerini ortaya çıkartmak amaçlanmıstır.Bu maksatla öncelikle arastırmanın kilit kelimelerine deginmek faydalıolacaktır.Avrupa Birligi vizyonu birçok kaynakta çagdas uygarlık düzeyine erismede,basarılı bir toplum olma ve ülkülere ulasmada izlenecek bir yol haritası seklindetanımlanmaktadır. Oysa Avrupa Birligi vizyonu; Türk toplumunun köklere dayalıbüyümesinde nitelik kaynagından ziyade, yansıyarak deneyimlemeyi saglayacakkozmik bir aynayı temsil etmektedir.Yine bu baglamda İngilizce ya da farklı dil, Avrupa Birligi vizyonu temelindevazgeçilmez bir amaç degil, sadece toplumun kendini ifade etme aracı olaraktanımlanabilir.İlkögretim okulu ise, ögrenmenin basladıgı, ögrencinin egitime karsıdurusunun belirlendigi en önemli basamak olarak tanımlanabilir. Ayrıca ögretimhayatı içerisindeki yeri degerlendirildiginde, en uzun ve temellerin atıldıgı ilk bölümolması sebebi ile en önemli basamak olarak nitelendirilebilir.Arastırmanın evrenini 2006-2007 ögretim yılında Diyarbakır il merkezindeki94 ilkögretim okulunda görev yapan 2520 ögretmen olusturmaktadır. Arastırmanınörneklemini ise, evrenden random yöntemi ile seçilen 529 ögretmen olusturmaktadır.Arastırmada, öncelikle il merkezinden toplanan veriler kayıt altına alınmıs,daha sonra kaydedilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmistir.istatistiksel analiz yapılırken; iki degiskenli bagımsız degiskenlerin karsılastırılmasıdurumunda (cinsiyet, görevli bulunan kademe) t-testi, ikiden fazla bagımsızdegiskenlerin karsılastırılmasında ise tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıstır.Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıstır.Verilerin analizi neticesinde özetle su sonuçlar elde edilmistir:1. İlkögretim okullarında görevli ögretmenlerin egitim düzeyi, kıdem,kademe ve cinsiyet degiskenlerine göre, ilkögretimde yabancı dil ögretimine iliskingörüsleri arasında anlamlı fark saptanmamıstır. Egitim düzeyi, kıdem, kademe vecinsiyet degiskenlerine göre ilkögretim okullarında görevli ögretmenlerin yabancı dilögretimine iliskin görüsleri ?katılıyorum? derecesinde ortaya çıkmıstır.2. İlkögretim okullarında görevli ögretmenler Avrupa Birligi vizyonutemelinde ilkögretimde İngilizce ögretimine ?katılıyorum? derecesinde görüsbildirmislerdir. | |
dc.description.abstract | With this investigation, it is aimed to bring out the ideas of teachers who areworking in the center of Diyarbakır province, about teaching English in primaryschools based on European Union vision.With this purpose, to mention about the key words of the investigation will beusefull.European union vision is defined in a banch of source as a guide to reach tothe aims in the way of contemporary civilisation and to be a succesfull society.Whereas european union vision represents cosmic mirror by leaving with experiencerather than quality source in Turkish society?s gowth leaning to the its roots.Again in this context; English or a foreign language is not an unrelinquishableobject in the European Union vision, it is only a way of self expressing that peopleuse.Primary school can be defined as the most important step where learningstarts and the posing of student against education is determined. Also when evaluatedthe place in the education life can be defined as most important step with the reasonof being the longest and the primary portion where bases are constructed.The universe of the investigation is constitued by 2520 teachers who performin 94 primary schools located in the center of Diyarbakır province. Sample of theresearch is again formed by 529 teachers selected by random method out ofuniverse.In the research, first of all, the data gathered from center of city have beeenregistered, later on this data have been analysed by using SPSS pocket program.While making statictical analysis, when independent variables, which have twovariables, have been compared (gender, rank in duty), t-test has been used. On theother hand, when independent variables which have more than two variables havebeen compared, single directional variance analysis has been used. Significance levelused in the hypothesis tests is assumed to be 0.05.As a summary, at the end of the data analysis, following result have beenobtained:1. It has not been encountered any significant diffrence among the perceptionthere has not been found any significant difference among the perception of teacherswith regard to foreign language education in Primary School, according to theireducation level, seniority, grade being worked and gender variant. According totheir education level, seniority, grade being worked and gender variant, the ideas ofteacher working in the primary schools occured in ?participate? degree.2. When the perception of teachers working in Primary School have beenevaluated generally with regard to English teaching on the basis of European Union,teacher have reported ?participate? degree. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği vizyonu temelinde ilköğretim okullarında İngilizce öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi(Diyarbakır örneği) | |
dc.title.alternative | Evaluation of teachers' opions in relation with English teaching in primary schools on the bases of European Union vision (Diyarbakır sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Diyarbakır | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.identifier.yokid | 9012321 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 250092 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |