İlköğretim denetmenlerinin etik davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi Diyarbakır ili örneği
dc.contributor.advisor | Dağlı, Abidin | |
dc.contributor.author | Akyildiz, Semra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:50Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291162 | |
dc.description.abstract | Arastırmanın genel amacı, ilkögretim denetmenlerinin etik davranıslarınailiskin ögretmen görüslerini Diyarbakır ili örneginde egitim düzeyi / cinsiyet / kıdem /bulunulan kademe degiskenleri itibariyle betimlemektir. Bu genel amaca baglı olaraköncelikle etigin dogası, egitim denetimi etigi, Türk egitim sisteminde güncel etik durusve ilkögretim denetmenlerinin etik davranısları kuramsal olarak çözümlenmis;sözkonusu kuramsal hazırbulunusluluk baglamında ögretmen görüsleri ilkögretimdenetmenlerinin ders denetimi bazında etik duyarlılıgına iliskin bireysel ve genelegilimler alt soruları itibariyle çözümlenmistir.Arastırmanın evrenini, 2006-2007 ögretim yılında Diyarbakır il merkezindebulunan Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı 89 resmi ilkögretim okulunda görevli 2800ögretmen olusturmaktadır. Arastırmanın örneklemini ise, random yöntemiyle seçilen 40ilkögretim okulundaki 880 ögretmen olusturmaktadır. Bu okullarda 880 ögretmeneanket uygulanmıs, ancak 837'si arastırmaya katılmıstır. Arastırmaya katılan deneklerinevreni temsil etme oranı % 29.8' dir.Verilerin toplanmasında arastırmacı tarafından gelistirilen 41 maddeden olusananketten yararlanılmıstır. Arastırma sonucundan elde edilen verilerin çözümlenmesi,SPSS (Statistical Package for the Social Science) for windows 9.0 programındanyararlanarak yapılmıstır.Verilerin analizi ve yorumunda yüzdelik, t-testi, varyans analizi(one-way) ve scheffé testinden yaralanılmıstır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıstır.Hipotez testi sonucunda ulasılan kritik bulgular sunlardır;? lkögretim denetmenlerinin etik davranıslarına iliskin ilkögretimögretmenlerinin görüsleri arasında egitim düzeyi, cinsiyet ve bulunulan kademedegiskenlerine göre anlamlı fark saptanmamıstır. Mesleki kıdem degiskenine göreise, 6-10 yıl ile 21 yıl ve üzeri çalısan ögretmenlerin görüsleri arasında anlamlıfark saptanmıstır.? Genel olarak arastırmaya katılan ögretmenlerin ilkögretim denetmenlerinin etikdavranıslarına iliskin görüslerine bakıldıgında ?orta derece? de katıldıklarısaptanmıstır. Ögretmenlerin, etik davranıslardan ? herhangi bir gruba üyeliklerinisimgeleyen takıları (rozet, kravat ignesi vb.) takmaz? ifadesine en çok katıldıkları,diger taraftan ?denetim zamanını önceden haber verir? ifadesine ise en az düzeydekatıldıkları saptanmıstır. | |
dc.description.abstract | The general aim of the study is to make a description of education level, sex, priorityand echelon variables from the teacher?s point of view limited to Diyarbakır province samplerelated to the ethical behaviours of primary supervisors. Related to this general purpose, firstlythe nature of ethics, education supervision ethics, current ethics attitude in turkish educationsystem and the ethical behaviours of the primary supervisors were analysed theoretically. Theteacher views in the context of theoretic readiness were solved as individual and generaltendencies bottom questions about the ethical sensibility at course supervision.The population of study is recruited teachers who work in primary schools fromDiyarbakır Province Centre between 2006 and 2007 years of education.There are totaly 2800teachers assigned in 89 official primary schools of the Ministry of National Education. As thesample of the study is composed of 880 teachers assigned in 40 primary schools that wereselected by random method. Surveys were applied on 880 teachers and 837 teachers answeredthe surveys. The proportion of representing the population about the subjects attended thesurvey is % 29.8.The questionnaire including 41 items which was developed by the researcher was usedto gather data. Analyzation of the data obtained at the end of the research was done by the SPSS(Statistical Package for the Social Science) for windows 9.0 system program. Percentage, Ttest,variance analysis (one-way) and sheffé test were used for the analysis and the commentaryof the data. Meaningful level was decided as 0.05.These are the consequences of the analysis of the data:? According to education level, sex and echelon variables, any of meaningfuldifference was determined among the views of primary teachers related to theattitudes of primary supervisors. According to priority of profession variable, aremarkable difference was determined between the views of 6-10 years with 21years and up working teachers.? In general, as looking at the views of the teachers who attended the survey relatedto the ethics attitudes of primary supervisors, It was determined that they attended?middle? degree. The teachers attended ?They don?t wear any jewellery (rosette,necktie pin etc.) that symbolize their candidates for any groups? the most, ?Theyinform the supervision time before? the least. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim denetmenlerinin etik davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi Diyarbakır ili örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of the teacher views related to the behaviours of primary supervisors Diyarbakir province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015981 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214794 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |