Show simple item record

dc.contributor.advisorAşılıoğlu, Bayram
dc.contributor.authorBaşkan, Fuat
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:48Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:48Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291133
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim ve ilköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin konuşma becerisi üzerine etkisini ortaya koymak amacı ile yapılmış Diyarbakır örneğidir. Ayrıca araştırma bu ana başlık altında aşağıda yer alan dört alt başlığı da açıklamayı amaçlamaktadır:1.Dil öğretiminde bilgisayar kullanılmalı mıdır?2.Yabancı dil öğretiminde bilgisayar konu anlatımda mı, tekrar amaçlı mı yoksa alıştırma yapma amacıyla mı kullanılmalıdır?3.Geleneksel İngilizce öğretim yöntemlerinin konuşma becerisini geliştirmeye etkileri nelerdir?4.Bilgisayar destekli İngilizce öğretim yönteminin konuşma becerisini geliştirmeye etkileri nelerdir?Araştırma 2006 ? 2007 öğretim yılı birinci yarıyılında Diyarbakır İli, il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun iki sınıfında yapılmıştır. Araştırma 7/A sınıfında okuyan 22 öğrenciye, 7/B sınıfında okuyan 29 öğrenciye olmak üzere toplam 51 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırmanın uygulamasında bilgisayar yazılımları ve ders kitapları kaynak olarak kullanılmıştır. Okulda öğrenciler, kontrol ve deney grupları olmak üzere iki gruba ayrılmışlardır. Kontrol gruplarına geleneksel öğretim yöntemi ile İngilizce dersi anlatılırken, deney gruplarına bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile İngilizce dersi anlatılmıştır. Bu uygulama her sınıfta, eşit sayıda öğrencinin yer aldığı, iki şubede gerçekleştirilmiştir.Toplam 51 öğrencinin oluşturduğu kontrol ve deney gruplarına uygulama başlangıcında 10 sorudan oluşan öntest ve konuşma becerisini ölçen bir sözlü test yapılmıştır. Daha sonra kontrol grubu yabancı dil dersini bilgisayar destekli öğrenme ortamında gerçekleştirmişler, deney grubu öğrencileri geleneksel yöntem ile derslerini sınıf ortamında gerçekleştirmişlerdir. Yapılan işlem sonrasında uygulamanın başlangıcında her iki gruba da yapılmış olan öntest soruları, uygulamanın sonucunda öğrencilere sontest olarak tekrar uygulanmıştır. 51 öğrenciden olgusal veriler elde edilmiştir. Altı İngilizce öğretmeninden görüşme yolu düşünsel veriler toplanmıştır. Araştırma konusu ile ilgili alan taraması yapılmıştır.Araştırma için toplanan öntest ? sontest verileri araştırmacı tarafından bir programa girilmiştir. Görüşme yolu ile elde edilen veriler bant kaydı ile toplanmıştır. Toplanmış olan veriler çözümlenmiş, analiz edilmiş araştırma başlığı ve araştırmanın alt başlıklar da değerlendirilerek yorumlanmıştır.Araştırmada toplanan veriler, yapılan çözümlemeler neticesinde şu sonuçlara varılmıştır:1.Bilgisayar destekli yabacı dilde konuşma becerisinin geliştirilmesi, klasik yöntemlerle yapılan konuşma çalışmalarına oranla daha başarılı bulunmuştur.2.Bilgisayar destekli yabancı dil öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemi arasında öğrenci başarısı ve kalıcılık açısından anlamlı bir fark vardır. Öğrenciler bilgisayar destekli yabancı dil öğretim yöntemi ile daha başarılı olmaktadırlar.3.Öğretim kalitesini arttırmak için derslerde bilgisayar teknoloji kullanılmalı, yabancı dil dersi için okullarda bilgisayar laboratuarı gibi dil laboratuarları oluşturulmalıdır.
dc.description.abstractThis research is the example of Diyarbakır which has done for the aim of proving the effect of computer-assisted language learning on foreign language teaching at secondary and primary schools. This research also aims to explain the nine subtitles under this title.1.Must computer be used at teaching language?2.Must computer be used at teaching the subjects or for the aim of repetation?3.Does computer have influence on improving speaking skill?4.What are the effects of computer assisted language teaching on the students? success.The research has been done in two classes of a primary school in Diyarbakır during the first semester of 2006-2007 academic year. The research has been performed for all told 51 students, 22 students from class 7/A and 29 students from class 7/B.The computer-softwares and students? books have been used as resource for the application of the research. The students have been seperated into two groups, control group and experimental group. While the control group was being taught by using the traditional teaching methods, the other group was being taught by using the computer-assisted teaching method. This application has carried out in each class with the same number of students.In the beginning of the application a pretest including 10 questions and an oral test measuring the speaking skill have been carried out for 51 students forming control and experimental groups. Then the control group has performed their lessons by using computer-assisted learning environment and the experimental group has performed their lessons by using the traditional learning environment. After this application, the questions of the pretest which had been carried out at the beginning of the application were carried out as a retest. It has been got factual data from 51 students. It has been collected English teachers? thoughts by the way of interviewing. The survey about the research has been done.The data which had been collected by carrying out the pretest and the retest has been entered into a program by the researcher. The data which had been got by interviewing has been collected by using tape recording. The data which had been collected has been analysed and the analysed data has been interpreted under the main title and the subtitles.It has been concluded to these results after analysing the collected data:1.Improving speaking skill in foreign language by using computer-assisted has been found more successful than the speaking activities with the traditional methods.2.There is a meaningful difference between computer-assisted foreign language teaching and traditional teaching methods in point of students? success and continuance. The students are more successful by using computer-assisted foreign language teaching method.3.To raise the quality of education, the computer techonology must be used in teaching and language laboratories must be set in schools for the foreign language lessons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar destekli İngilizce öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesine ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeA survey on developing speaking skill by using computer-assisted English teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.identifier.yokid304765
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230675
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess