dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Yilgin, Ceyda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:42Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291086 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı; Lisansüstü Eğitimde Farklı Dil Zorunluluğunun Eğitsel Yansımalarını Dicle üniversitesi örneği itibariyle öğrenci görüşleri bağlamında betimlemektir. Bu genel amaca bağlı olarak öncelikle dilin doğası ve eğitsel vizyonu/ dil öğrenmede serbest ve zorunlu eğitim duruşları / ana dil ve farklı dil öğreniminin ayırt edici nitelikleri/ Türk Yüksek Öğretim sisteminde serbest zorunlu farklı dil öğretim yaklaşımları ve Lisansüstü Eğitimde Farklı Dil Zorunluluğunun Eğitsel Yansımalarını irdelenerek konuya ilişkin teorik temellendirme yapılmıştır. Daha sonra yapılan hipotez testi bağlamında araştırmanın genel amacına bağlı olarak cevabı aranan alt sorular sırasıyla; farklı dil zorunluluğunun bilişsel-psikomotor/duyuşsal-toplam benlikteki yansımalarının neler olduğudur?Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Ayrıca Lisansüstü Eğitimde Farklı Dil Zorunluluğunun Eğitsel Yansımalarına ilişkin öğrenci görüşleri arasında anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı da incelendiğinden araştırma ilişkisel bir tarama özelliğine de sahiptir. Araştırma, uygulanan veri toplama aracından elde edilen görüşlerden ve literatürden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesiyle yürütülmüştür.Betimsel nitelikteki bu araştırmada, örnekleme alınan Dicle Üniversitesi örneğinde Lisansüstü Eğitimde Farklı Dil Zorunluluğunun Eğitsel Yansımalarını bilişsel/psikomotor/duyuşsal/toplam benlik düzlemlerine ilişkin öğrenci görüşleri bu araştırmanın bağımlı değişkeni, öğrenci görüşlerinin farklılaşmasına neden olduğu düşünülen öğrenim kaynağı, cinsiyet, öğrenim düzeyi ise bağımsız değişken olarak kabul edilmiştir.Araştırmada elde edilen veriler, SPSS (Statiscal Package for the Social Science) for Windows 12.0 programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında t-testi ve varyans analizi (one-way)'den yararlanılmış, anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Dört boyutta (bilişsel, psikomotor, duyuşsal ve toplam benlik) incelenen öğrencilerin görüşlerinden elde edilen kritik bulguları şu şekilde ifade edebiliriz. lisansüstü eğitimde farklı dil zorunluluğunun bilişsel, psikomotor, duyuşsal ve toplam benlik becerileri orta düzeyin az üzerinde gerçekleştiği, daha doğrusu öğrenci görüşlerinin bu parametrede yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Bunun açılımı olarakta;Lisansüstü öğrencilerinin farklı dil formasyonu bağlamında bilişsel ve psikomotor becerileri, oldukça yüzeysel ve hafıza temelli ve tekrarcı çizgide gerçekleşmektedir. Çünkü lisansüstü eğitimde farklı dil yeterliliğinin test tekniği ile ölçülmesi, başarı odaklı yüzeysel dil koşullanması kolaycılığını özendirmektedir.Lisansüstü öğrencilerin Farklı dil formasyonu bağlamında duyuşsal becerileri korku temelli tepkisel duruşlarla sınırlıdır. Evrensel bilim literatürünün İngilizce ağırlıklı olması Türkiye de lisansüstü eğitimde İngilizce dil becerisini zorunlu kılmıştır. Bu durum da ana dile olan yabancılaşmayı ve dışa özenti temelinde öz yeterlilik/özgüven kaybına yol açmıştır. Akademik yaşamda farklı dil kullanma becerisi araştırma ve öğretim süreçlerinin yaratıcı ve evrensel çizgide deneyimlenmesini sağlamaktadırr.Anahtar Sözcükler: Lisansüstü Eğitim, Farklı Dil Zorunluluğu, Eğitsel Yansıma | |
dc.description.abstract | The general aim of this research is to describe Education Reflexion of Obligation to Different Language at Post Graduated Study according to students view, only in Dicle üniversity. In this regard of this aim; firstly ıt is assigned to theoritical analysis of the nature of language and educational vision, free or obliged educational positions, the different features in learnimg native and different language, free and obliged language teaching approach in Central Council of Higher Education and educational reflexion of obligation to different language at post graduated study. In this regard of hypotes test, to general aim; it is sighed that being searhed answers of questions; what are the reflexion of cognitive-psychomotor, affactive-total personalitiy in different language obligation.The research is made of model of survey. Also, it has feature of relationship survey because of if there is any meaningly differences among students vievs in educatin reflexion of obligation to different language at post graduated study. Research is forwered by evaluating vievs from data collecting tool and the information from literature. In this describal research, according to Dicle Üniversity sampling which has been taken as an example, educational reflexions of different language obligation in post graduated study and student?s views of cognitive, psychomotor, affective, total personality dimensions have been accepted as dependent variables of this research. Source of education, gender, level of education concept have been accepted as independent variables which are thought to be the causes of differentiation in students? opinions. 24 item - Data Collecting Tool developed by my supervisor, Prof.Dr. Hasan AKGÜNDÜZ, is utilized in this research. In this, firstly, data coming from the resarch was analysed by using SPSS statistical entire program for Windows 12.0. The significance level was taken as 0.05 and T-Test and Variance Analysis were used in order to analysis and interpret the data.At the end of analysing the data which has been obtained from the student?s opinions examined with four dimensions (cognitive, psychomotor, affective total personality) those outcomes were briefly attained.The cognitive-psychomotor, affactive-total personalitiy talent of the students of post graduated study is in the line of surface and repeated position. Because, in the post graduated study, different language abiylity is always tested by method of multiple choise so this method leads conditioning language learning superficially.The students? affective talent in different language is in the basic of fear. Since the international science literature is Englih, the talent of English language is obliged to using in post graduated study in Türkey. This leads alienation of native language and ,in the basic of affection to outer , losing self competance and self confidance.The using different languade talent in acedemic life provides searching and teaching in the way of creative and international.Key Words: Post Graduated Study, Different Language Obligation, Educational Reflexion, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lisansüstü eğitimde farklı dil zorunluluğunun eğitsel yansımalarına ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Education reflexion of obligation to different language at post graduated study according to students view | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 306622 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230671 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |