Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Hasan
dc.contributor.authorSaraçoğlu, Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:40Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:40Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/291054
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı; İlköğretim II. Kademe Matematik Programının amaç gerçekleştirme başarısını öğretmen görüşleri bağlamında Batman örneği ile sınırlı olarak betimlemektir. Bu bağlamda araştırmanın birinci bölümü; İlköğretim II. Kademe Matematik Programının amaç gerçekleştirme başarısını belirleyen etmenleri çözümlemeye tahsis edilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise Batman örneğinde alandan toplanan öğretmen görüşleri çerçevesinde İlköğretim II. Kademe Matematik Programının amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin güncel profil çıkartmayı sağlayacak hipotez testine yoğunlaşılmıştır.Araştırma, Batman il merkezinde 2007-2008 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında İlköğretim Matematik dersine giren 80 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada; danışmanım Prof. Dr. Hasan AKGÜNDÜZ tarafından geliştirilen 24 maddelik veri toplama aracı kullanılmıştır. Bu bağlamda öncelikle Batman il merkezindeki ilköğretim okullarında alınan veriler kayıt altına alınmış, daha sonra kaydedilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri analiz etmek için; frekans, yüzde dağılımı ve Independent-Sampels T-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Hipotez testi sonucunda ulaşılan kritik bulgulara göre; ilköğretim II. kademe matematik programının güncellenmiş içerik/yöntem çeşitliliğinin amaç gerçekleştirme başarısını arttırdığı, fakat ezber ve koşullanmanın öncelendiği dikte edici bir öğretim diline sahip olan aşırı yapılandırılmış içeriğin başarıyı azalttığı tespit edilmiştir. Bilhassa matematik dersine duyulan korku, soyut olduğu için öğrenmenin güç olacağı koşullanması, matematiğe yüklenen abartılı değerler ve güncellik/hayatilik ilkesinin yeterince uygulamaya yansıtılamaması gibi vizyoner ve teknolojik değişkenlerin, programın amaç gerçekleştirme başarısının önemli sınırlayıcıları olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe general aim of this research is to describe the success of the fulfillment pursuing goal with the context of the teachers? opinion in Batman as an illustration in primary school (6-8 years) mathematics programme. In this context, the first part of the research is appropriated for the factors that determine success of the fulfillment of pursuing goal in primary school (6-8 years) mathematics programme. In the second part of the research, with the help of the teachers? opinions, who are chosen from Batman illustration, we focused on the hypothesis which provides us a current profile in relation with the primary school (6-8years) mathematics programme?s success of the fulfillment of pursuing goal.The research consists 80 teachers who teach mathematics in primary school (6-8 years) during 2007-2008 first half of the educational and instructional year. In the research, data collecting device with 24 materials which has been developed by my advisor Prof. Dr. Hasan AKGÜNDÜZ has been used. With this context, firstly, the data that are collected from the primary schools in Batman city center are recorded, then, the recorded data are analyzed by using SBS packet programme. To analyze the data, frequency, percentage distribution and Independent-Samples T-test are used. The expressiveness average is taken as 0,05.According to the findings reached with the help of hypothesis test results; It has been observed that primary school (6-8 years) mathematics programme's updated the content/method diversity redounds the success of the attained goal, however, success lessens the content which dictate the teaching point by priority of memorization and the conditioning. The phobia against the mathematics, particularly the conditioning as mathematics is abstract, over-valued mathematics and not reflecting the currency/vitality principle on practice enough such as visional and technological variables limit the attained goal success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ıı. kademe matematik programının amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi/Batman örneği
dc.title.alternativeEvaluation of the teachers' opinion concerning the primary school (6-8 years) mathematics programme's aim fulfillment success/Batman sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid308524
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230669
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess