Atatürk`ün eğitimci kişiliği
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Yüksel, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:34Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/290989 | |
dc.description.abstract | Büyük önder Atatürk'ün gerçekleştirerek Türk Milleti'ne hediye ettiği büyük devrimlerinden, üzerinde en çok durduğu ve önem verdiği konu millî eğitim olmuştur. Kurtuluş Savaşı'nın başlarında, Atatürk, 23 Nisan 1920'de kurduğu ve başkanı olduğu Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) hükümetinde millî kelimesini sadece iki bakanlığın başına getirmiştir; ?Millî Eğitim ve Millî Savunma Bakanlıkları?.Kurtuluş savaşının parlak bir askeri zaferle sonuçlandığı ilk günlerde, Türk ve yabancı gazetecilerin ?İşte memleketi kurtardınız. Şimdi ne yapmak istersiniz?? sorusuna Atatürk, ?Maarif vekili olmak ve millî irfanı yükseltmeye çalışmak en büyük emelimdir.? cevabını vermiştir. Ulu önder daima muhafaza ettiği bu fikrini birçok yerde tekrar ederek ?Eğer Cumhurreisi olmasam, Maarif vekili olmak isterim? demiştir.Atatürk'ün eğitim konusunda yaptığı devrim ani olarak verilmiş bir kararın sonucu değildir. Atatürk yüzyıllar boyu süren ve ulusumuzu uçurumun kenarına getiren felaketlerin sebeplerini ve bunların eğitimle olan ilişkilerini çok iyi tahlil etmiş ve sonuca ulaşmıştır. Samsun'a vardığı andan itibaren yaptığı çalışmaların ağırlık noktasını eğitim teşkil etmiştir. Kurtuluş savaşının başından ölümüne kadar geçen sürede hiçbir askeri harekât, siyasi ya da askeri buhran, Atatürk'ün Türk ulusunun eğitim seviyesini yükseltmek ve çağdaş uygarlık yoluna ulaşmak için giriştiği çabalarını engelleyememiştir.O, kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nde millî eğitimi hem uygulama açısından hem de kuramsal açıdan ele almıştır. Bu nedenle Atatürk, kısa zamanda çok işler yapma mecburiyetinde olma bilinci ve sorumluluğuyla, Türk milletinin sosyal bünyesine uyabilecek çeşitli görüşlerden yararlanarak, Türkiye'nin eğitim sorunlarını çözecek bir senteze gitmeyi tercih etmiştir. | |
dc.description.abstract | National education has been the most emphasized and stressed reform among the great reforms made and gifted to Turkish Nation by Great Leader Atatürk. In the Turkish Grand National Assembly Government, which was founded on 23 April 1920 in the early period of the Turkish War of Independence, Atatürk, who is also the first chairman of the Assembly Government, named only two ministries with the word `nation`: Ministries of National Education and National Defence.In the first glorious days of the triumph after the Turkish War of Independence, Turkish and foreign journalists asked a question to Atatürk: ?You saved the country! What would you do now?? Atatürk's reply was: ?My greatest ambition is to be the Minister of National Education and work for advancing the level of national enlightenment.? Great Leader Atatürk, by repeating his idea in so many other occasions, also stated that: ?If I had not been the President, I would be the Minister of National Education of Turkish Republic.?Atatürk's educational reforms were not an outcome of a sudden decision. Atatürk analyzed the reasons of the disasters which took the nation to the edge and relations between those disasters and education by looking them from a visionary perspective. Therefore, education had been the core of his efforts since he arrived at Samsun. From the beginning of the Turkish War of Independence to the death of the Great Leader, neither a military operation nor a political or military crisis could have hindered the efforts to increase the educational level of the nation and achieve the modern way of civilization.Atatürk considered national education in Turkish Republic from both theoretical and empirical perspectives. By taking advantage of various opinions which were adaptable to the social structure of Turkish nation and under the awareness and responsibility of working hard in a short time, he preferred to obtain a synthesis that would resolve the educational problems of Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Atatürk`ün eğitimci kişiliği | |
dc.title.alternative | Atatürk's educational personality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Atatürk Period | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 314223 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230692 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |