Atatürk araştırma merkezlerinin kurumsal etkililiğine ilişkin öğretim üyesi görüşlerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Akgündüz, Hasan | |
dc.contributor.author | Özfidan, Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:37:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:37:26Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/290909 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı; Atatürk Araştırma Merkezlerinin (ATAM) amaca bağlı olarak, öncelikle omurgasında laiklik ve ulusallığın yer aldığı Cumhuriyetin kuruluş felsefesi olarak Atatürk bilinci ve ATAM'ne benzer paydaş kuruluşlar, ATAM'nin üniversite sistemi içinde kuruluş ve evrim öyküsü, güncelde ATAM'nin araştırma, öğretim ve sürekli eğitim işlevleri teorik olarak çözümlenmiş; akabinde bu işlevler temelinde ATAM'nin kurumsal etlkililiği Dicle Üniversitesi örneğinde öğretim üye görüşleri bağlamında üç alt bölüm halinde bir bakıma hipotez testine tabi tutulmuştur.Araştırmanın evrenini 2006-2007 eğitim döneminde Dicle Üniversitesine bağlı değişik birimlerde çalışan öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise aynı popülasyondan rastgele yöntemle seçilen 103 öğretim üyesinden oluşmuştur.Araştırma betimleme yöntemi ile yapılmış bir alan taraması niteliğinde olup; ATAM'nin kurumsal etkililiğine ilişkin öğretim üyesi görüşleri ortaya konmuştur. Teorik konular, kaynak taramasıyla ve ATAM ziyaretlerinde yapılan ikili görüşmeler sonucunda, ATAM'nin kurumsal etkililiğine ilişkin öğretim üyesi görüşleri, Dicle Üniversitesi öğretim üyelerine uygulanan anket ve bunların SPSS 12.0 programında değerlendirilmesi sonucunda belirlenmiştir.Verilerin çözümlemesi sonucunda öğretim üyelerinin ATAM'nin kurumsal etkililiğine ait görüşlerinin x= 3,43 ile ?katılıyorum? seviyesinde olduğu sonucuna varılmıştır. ATAM'nin kurumsal etkililiğine ilişkin öğretim üyesi görüşleri cinsiyet, kıdem, ünvan ve fakülte değişkenleri açısından değerlendirildiğinde istatistiksel olarak anlamlı bir farka rastlanmamıştır.Varılan ortak sonuç; öğretim üyelerinin ATAM'nin kurumsal etkililiğine ait görüşleri her ne kadar x= 3,43 ile ?katılıyorum? seviyesinde tespit edilmiş ise de, ?ATAM'nin önemli bir paydaş olarak öğrenci benliğinde eğitsel dönüştürme gücü oldukça sınırlıdır.? önermesine katılımlarının x=3,66 ile ?Katılıyorum? seviyesinde olması, Atatürk Araştırma Merkezlerinin kurumsal etkililiklerini gerşekleştirme çabalarının tüm faaliyet alanlarını kapsayacak şekilde tüm iç ve dış paydaşlar tarafından akademik, hukuksal ve finansal yönlerden desteklenmesi gerektiğidir. | |
dc.description.abstract | The general aim of this study is discussing ideas about administrative effectiveness of Atatürk Study?s Center (ASC) by academic staff. In accordance to the main aim, the ideas of faculty members of ASC over administrative effectiveness are evaluated by means of research, teaching and life long education.Sampling space of the study is faculty staffs who are working in Dicle University on 2006-2007 teaching semester. In addition to that, sampling group consists of 103 faculty members, which are selected randomly from the same group.Study is an area research, which is done by descriptive methods, that reveals the subjective thoughts of academic staffs of ASC?s administrative effectiveness. Theoretical content is determined by resource study and direct interviews during visits to ASC, whereas, thoughts of faculty members about administrative effectiveness of ASC is tried to be understood by a survey to Dicle University academic staff and analyzing the survey results by SPSS 12.0 software.By the analysis of data, it is concluded that, ?x=3,43? percentage of academic staff gives ?agreed? answers on the full administrative effectiveness of ASC, answer in the survey. After the segregation and subgrouping the poll members in to groups, namely sex, science branch, seniority and departments, it is decided that results are independent and unbiased from above factors.Common reasoning of the study are; although the ?agreed? portion of the academic staff on the full administrative effectiveness is determined as ?x=3,43? percent, ?ability of transforming in student mind? capability of ASC is perceived as ?partially agreed? by the majority with ?x=3,66? percent. Also it is finalized that, efforts of realizing full administrative effectiveness of ASC over whole working range has to be supported by entire shareholders in academic, legal and financial ways in order to put ?ability of transforming in student mind? on to the highest level by taking into consideration of the educational steps of our youth which we consider as the future of our society. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İstatistik | tr_TR |
dc.subject | Statistics | en_US |
dc.title | Atatürk araştırma merkezlerinin kurumsal etkililiğine ilişkin öğretim üyesi görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 325424 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 230685 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |