Show simple item record

dc.contributor.advisorAşılıoğlu, Bayram
dc.contributor.authorKüçükoğlu, Hülya
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:25Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:25Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/290906
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ingilizce öğretmen adayı öğrencilerinin eleştirel okumaya ilişkin özyeterlik algılarının düzeyini belirlemektir. Eleştirel okuma, okuduğumuz herhangi bir metni düşünme, doğruları ya da yanlışları üzerinde kafa yorma ve okunan konuyu yorumlamadır.Hacettepe, Dicle ve Başkent Üniversitelerinde 2007-2008 eğitim-öğretim yılı bahar ve güz döneminde İngilizce öğretmen adaylarından bir kısmına uygulanan testle gerçekleştirilen bu çalışmada, İngilizce öğretmen adaylarının eleştirel okumaya yönelik özyeterlik algılarının tespiti ve değerlendirmesi yapılmış, neticede sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur. Araştırmada öğrencilere, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 25 önermeden oluşan bir özyeterlilik algısı ölçeği uygulanmıştır.Katılımcı sayısı 227 dır. Deneklere beş seçenekli yirmi beş önerme verilmiş ve bunları bir etki altında kalmadan, içtenlikle yanıtlamaları istenmiştir. Sonuçlara yönelik yapılan değerlendirmelerde,öğrencilerin büyük bir kısmının okumaya ilşkin olumlu tutum sergiledikleri ve eleştirel okuma konusunda kedilerini yeterli olarak algıladıkları anlaşılmıştır.Bu araştırma sonucunda, öğrencilerin eleştirel okuma tekniğini başarıyla kullandıkları söylenebilir. Ancak bu sonucun, kişilerin kendilerini değerlendirmede subjektif davranma eğilimleri gösterdikleri düşünüldüğünde, çalışmanın diğer bir araştırmayla desteklenmesi gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Nitekim Danimarka Teknolojisi Enstitüsünün Kasım 2006 yılında hazırladığı raporda göre özyeterlik ölçme araçlarında çıkan sonuçlarda ölçme aracının uygulandığı kişilerin kendilerini olduklarından fazla değerlendirdiklerini ortaya koymuştur (Henrik ve Martin, 2006). Bu zafiyeti ortadan kaldırmak adına öğretmen adaylarına uyguladığım ölçme aracının yanısıra, ölçme aracının uygulandığı üniversitelerin öğretim elemanlarından da görüş alma gereği duyulmuştur. Anket sonuçları bu görüşler doğrultusunda da değerlendirilmişlerdir.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to determine the critical reading level of the English student teachers. The meaning of critical reading can be explained as follows. Critical reading is to think about the text which is read and to comment on the topic. The pros of critical reading can only be understood by compairing the advantages of critical reading with the traditional reading methods.This study was performed at Hacettepe, Başkent and Dicle Universities and the study aimed at identifying the self sufficiency of the students on critical reading. This study was put into practice in 2007-2008 Fall and Spring semesters. In the study, the students were asked to answer 25 questions. The answers given were used to figure out the self sufficiency level of the studens.The number of participants in the survey is 227. The participants were given 25 questions and were asked to answer them sincerely. The results of the study shows that the general approach of the students towards critical reading is positive and that the students find themselves considerably sufficient., The subjects of this study generally think that they can be creative readers and that they can analyse the text given.The results of the study shows that most of the student teachers can successfully use the critical reading tecniques. Provided that the results of self sufficiecy test results are sujective, there comes out the need to support this study with another study. As a matter of fact a feasibility survey which was done by Danish Technological Institude shows that the result are mostly higher than expected when people evaluate themselves (Henrik ve Martin, 2006). In order to get rid of this weakness in the study which was done, another survey was held to the lecturers who lecture in the same universities. And the results were then taken into consideration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretmen adaylarının eleştirel okumaya yönelik özyeterlik algıları
dc.title.alternativeSelf efficiency perception of the student teachers on critical reading
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid325298
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid230680
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess