Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Behçet
dc.contributor.authorÖzkan, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:14Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:14Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/290818
dc.description.abstractBu çalı?manın amacı, ?lköğretim Be?inci Sınıf Öğrencilerinin matematik dersinde yer alankazanımlarını gerekli görme ve bu kazanımların gerçekle?me düzeyini belirlemektir. Ara?tırmanınevreni Diyarbakır ili merkez Bağlar ilçesinde bulunan ilköğretim okulları olu?turmaktadır. Ara?tırmanınörneklemi ise bu okulların sosyo-ekonomik düzeyi dikkate alınarak seçilen Fevzi Çakmak (üst düzey),Yunus Emre (orta düzey), Ko?uyolu (dü?ük düzey) ilköğretim okullarına devam eden toplam 278öğrenci olu?turmaktadır.Çalı?mada; Matematik Dersi Kazanımları Ölçeği ( =0,95), Matematik Dersi Tutum Ölçeği( =0,84), Matematik Dersi Ba?arı Testi (r =0,92) ölçekleri kullanılmı?tır. Veriler t-testi, VaryansAnalizi (one-way) ve anlamlılık testlerinden Scheffe testi kullanılarak çözümlenmi?tir.Ara?tırmada ula?ılan önemli sonuçlar ?u ?ekilde özetlenebilir:?lköğretim be?inci sınıf öğrencilerinin devam ettikleri okulların sosyo-ekonomik düzeylerine,cinsiyetlerine, destek alma durumuna göre kesirler ve ondalık kesirlerin dünyası ünitelerinde yeralan kazanımları gerekli görmeye ili?kin görü?leri arasında anlamlı farklılığın olmadığı ve geneldegörü?lerinin `katılırım' düzeyinde olduğu bulunmu?tur.Sosyo-ekonomik düzeylerine göre ilköğretim be?inci sınıf öğrencilerinin ba?arı testi ölçeğine ili?kinön test ve son test puanları arasında anlamlı fark saptanmı?tır. Öntest puanlarına göre yüksek sosyoekonomikdüzeydeki ilköğretim okulu öğrencilerinin dü?ük ve orta sosyo-ekonomik düzeydekiilköğretim okulu öğrencilerine göre matematik dersinde daha ba?arılı olduğu; son test ba?arıpuanları incelendiğinde ise dü?ük sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim öğrencilerinin orta veyüksek sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim okulu öğrencilerine göre daha dü?ük olduğugörülmektedir.Sosyo-ekonomik düzeylerine göre tutum ölçeğinin ön test puanları arasında anlamlı farkbulunmu?tur. Öntest tutum testi sonuçlarına göre yüksek sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretimokulu öğrencilerinin, dü?ük ve orta sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim okulu öğrencilerine görematematik dersine ili?kin tutumlarının daha olumlu olduğu; Son test tutum sonuçları incelendiğindeise dü?ük sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim öğrencilerinin, orta ve yüksek sosyo-ekonomikdüzeydeki ilköğretim okulu öğrencilerine göre daha dü?ük tutumlarının olduğu görülmektedir.?lköğretim be?inci sınıf öğrencilerinin kesirler ve ondalık kesirlerin dünyası ünitelerinde yer alankazanımları gerekli görmeye ili?kin görü?leri ile ba?arı testinin sonuçları arasında anlamlı bir farkolduğu bulunmu?tur. Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin Matematik dersindeki kazanımlarıgerekli görmeye ili?kin görü?leri ile bu kazanımların gerçekle?me düzeyi arasında yakla?ık %50likbir farkın olduğu görülmü?tür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to consider the acquisitions of the Primary Education FifthClass Students that have been included in Mathematics Lesson and to determine the realizationlevel of these acquisitions. The focus of the research has been established by the PrimarySchools that have been located in Bağlar Township of Diyarbakır City. The sampling of theresearch has been constituted by 278 students, who are elected by considering their socioeconomiclevels and they are currently students of Fevzi Çakmak (up level), Yunus Emre(Mid-level), Koşuyolu (low level) primary schools.Following scales have been used in the study; Acquisitions Scale of the MathematicsLesson (a=0,95), Attitude Scale of the Mathematics Lesson (a=,84); Success Test ofMathematics Lesson (r=0,92). Data has been analyzed by using test, Variance Analysis (oneway)and Scheffe Test, which is one of the significance tests.The important results that have been obtained in the research can be summarized asfollows:According to the socio-economic levels of the schools, which primary school studentshave been continuing, their genders and having support situations, it was founded thatthere was no significance differences between the opinions about the necessity of theacquisitions regarding the unit the world of fractions and decimal fractions and ingeneral their opinions were explained as ?I will participate? level.According to their socio-economic levels, a significance difference was obtainedbetween the preliminary test and last test points, regarding the success scale of the fifthclass students of primary education. According to preliminary test points, it wasdetected that the students of the school that had high socio-economic level, was higherthan the success of the students of the school that had low socio-economic level; andwhen the last test points were examined, it was seen that the success of the students ofthe school that had low socio-economic level, was lower than the students of the schoolthat had high and medium socio-economic level.According to socio-economic levels a significance difference was found between thepreliminary points of the attitude scale. According to the results of the preliminary testresults it was seen that the attitudes of the students of the school that had high socioeconomiclevel regarding mathematics lesson, were higher than the attitudes of thestudents of the schools that had medium and low socio-economic levels regardingmathematics lesson; and when the results of the final test were examined, it was seenthat the attitude of the students of the school that had low socio-economic level, waslower than the students of the school that had high and medium socio-economic level.It was found that there was a significance difference regarding the necessity of theacquisitions, which were placed in the unit the world of fractions and decimal fractions.When the results were examined, it was seen that there was approximately 50%difference between the opinions regarding the necessity of the acquisitions inMathematics lesson and realization of these acquisitions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi kazanımlarını gerekli görme ve bu kazanımların gerçekleşme düzeyi (Kesirler ve ondalık kesirlerin dünyası üniteleri örneği)
dc.title.alternativeThe primary education fifth class students that have been included in mathematics lesson and to determine the realization level of these acquisitions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmMathematical concepts
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.identifier.yokid342548
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253082
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess