Show simple item record

dc.contributor.advisorŞentürk, Hasan
dc.contributor.authorGüneş, Nuri
dc.date.accessioned2020-12-10T12:37:11Z
dc.date.available2020-12-10T12:37:11Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/290778
dc.description.abstractBu araştırma, Polis Meslek Yüksekokullarında görevli yöneticilerin ve kadrolu öğretim elemanlarının, katılmış oldukları hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin görüşlerinin alınması ve gelecekte düzenlenmesi planlanan hizmet içi eğitim etkinliklerinin hem içeriğine, hem de uygulamasına yönelik öneriler getirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2007?2008 Eğitim-Öğretim döneminde Polis Meslek Yüksekokullarında görevli toplam 515 Yönetici ve 96'sı Akademik, 199'u Emniyet hizmetleri sınıfına mensup olmak üzere toplam 295 kadrolu öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 166 Yönetici ve 40'ı Akademik, 45'i emniyet hizmetleri sınıfına mensup olmak üzere toplam 253 personel oluşturmaktadır. Araştırmada, konu ile ilgili literatürün taranması, literatüre dayalı olarak elde edilen bilgilerin bütünleştirilmesi, benzer çalışmalardan yararlanılması ve yeni özgün maddelerin üretilmesi ile danışman ve araştırmacı tarafından geliştirilen 31 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Anketin birinci bölümü kişisel bilgiler, ikinci bölümü yöneticilerin ve kadrolu öğretim elemanlarının, hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin görüşlerini betimlemeye yönelik soruları içermektedir.Araştırmada hizmet içi eğitimin gerekliliği, etkililiği ve karşılaşılan sorunlar boyutu ele alınmıştır. Verilerin analizi ve yorumunda t-testi ve tek boyutlu varyans (one-way) analizinden yararlanılmıştır. Bu analizler sonucunda sorulara verilen yanıtların frekansları, yüzdeleri, ortalamaları, standart sapmaları ve aritmetik ortalamaları hesaplanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. İstatistiksel analizler SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir.Araştırma verilerinin değerlendirilmesi sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir.Yönetici ve kadrolu öğretim elemanlarının hizmet içi eğitim etkinliklerinin gereklilik boyutuna ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, görev, kıdem, öğrenim durumu, program sayısı değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmamaktadır.Yönetici ve kadrolu öğretim elemanlarının hizmet içi eğitim etkinliklerinin etkililik boyutuna ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, görev, kıdem, öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmamaktadır.Yönetici ve kadrolu öğretim elemanlarının hizmet içi eğitim etkinliklerinin etkililik boyutuna ilişkin görüşleri arasında program sayısı değişkenine göre anlamlı fark bulunmaktadır.Yönetici ve kadrolu öğretim elemanlarının hizmet içi eğitim etkinliklerinde karşılaşılan sorunlar boyutuna ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, görev, kıdem, öğrenim durumu, program sayısı değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmamaktadır.
dc.description.abstractThis research aims to identify the administrators? and the lecturers? opinions serving at Police Vocational High Schools about in-service training activities they attended and to put forward suggestions about the content and practice of prospective in-service training courses.The population consists of 515 administrators, 96 academic staffs and 199 security class staffs serving at Police Vocational High Schools in 2007-2008 academic years. The sampling consists of 253 staffs including 166 administrators, 40 academic staffs and 45 security class staffs. The study was carried out by administering a questionnaire consisting of 31 items and designed by the researcher and the advisor of this study by reviewing related literature. The first part of the questionnaire consisted questions examining demographic features of sampling. The questions in the second part aim to identify the administrators? and the academic staffs? opinions about in-service training activities.The necessity and the effectiveness of in-service training and the problems encountered were discussed in this research. In the analysis of data, t-test and ONE-WAY ANOVA were employed. At the end of these analyses, frequencies, percentages, means scores, standard deviation and arithmetic means of responds were calculated. Significance level was taken as 0,05. SPSS 15.0 program was used to analyze the data.The results showed that there was no significant difference among administrators? and academic staffs? opinions about the necessity of in-service training activities, depending on their gender, experience, education level and the number of program they attended.There was no significant difference among administrators? and academic staffs? opinions about the effectiveness of in-service training activities, depending on their gender, experience and education level.There was a significant difference among administrators? and academic staffs? opinions about the effectiveness of in-service training activities, depending on the number of program they attended.There was no significant difference among administrators? and academic staffs? opinions about the problems encountered, depending on their gender, experience, education level and the number of program they attendeden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePolis meslek yüksekokullarında görev yapan yönetici ve kadrolu öğretim elemanlarının hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe administrators? and the lecturers? opinions serving at police vocational high schools about in-service training activities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPolice training
dc.subject.ytmIn service training
dc.identifier.yokid343758
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253208
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess