Show simple item record

dc.contributor.advisorAnkaralı, Seyit
dc.contributor.authorBayramlar, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-10T12:35:40Z
dc.date.available2020-12-10T12:35:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/290081
dc.description.abstractAMAÇ. Tıp Fakültesi öğrencilerinde, beynin bilişsel fonksiyonlarının işlem hızı, mekânsal hafıza, dikkat, problem çözme, bilişsel esneklik ve matematik olmak üzere farklı komponentlerinin ve okul başarısının aerobik kapasite (VO2max) ile ilişkisini incelemektir.GEREÇ ve YÖNTEMLER. Aerobik kapasite ölçümü, İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe EAH Merdivenköy Polikliniği'ndeki Egzersiz Fizyolojisi Laboratuvarı'nda, kardiyopulmoner egzersiz testinin bir komponenti olan VO2max ölçümü ile yapılmıştır. Vücut kompozisyonu ölçümü ise İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrenci Fizyoloji Laboratuvarı'nda yapılmıştır. Bilişsel performansı değerlendirmek için Öğrenci Bilgisayar Laboratuvarı'nda masaüstü bilgisayara yüklenen Lumosity programında hız, hafıza, dikkat, esneklik, problem çözme ve matematik olmak üzere, 6 parametre ile ilgili bilişsel testler uygulanıp değerlendirilmiştir. Okul başarısını değerlendirmek için çalışmaya katılacak öğrencilerin yıl sonu sınavı not ortalamaları ve ağırlıklı genel not ortalamaları ile LYS giriş puanları öğrenci işleri biriminden alınmıştır. Beynin bilişsel fonksiyonları ile okul başarısı ve aerobik kapasite arasındaki ilişkiler korelasyon ve regresyon analizi yöntemleri ile değerlendirildi.BULGULAR. Aerobik kapasite ile bilişsel performans arasındaki ilişki incelendiğinde; Aerobik kapasite (VO2max) ile bilişsel performans test kategorilerinden Flexibility (Esneklik) (r=0,332 p=0,007), Problem Solving (Problem çözme) (r=0,248 p=0,047) ve Attention (Dikkat) (r=0,248 p=0,047) kategori puanları arasında pozitif doğrusal bir ilişki bulundu. Aerobik kapasite ile okul başarısı arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı.SONUÇ. Bu çalışma sonucunda Tıp Fakültesi öğrencilerinde aerobik kapasite ile bilişsel performans testlerinden Esneklik, Problem çözme, Dikkat arasında pozitif doğrusal ilişkiler bulunmuşken, aerobik kapasite ile okul başarısı arasında herhangi bir ilişki bulunmamıştır. Bu durum okul başarısını etkileyen diğer faktörlerden kaynaklanıyor olabilir.
dc.description.abstractOBJECTIVE. The aim of this study was to investigate the relationship between the aerobic capacity (VO2max) and academic performance and the different components of the cognitive functions of the brain, including spatial memory, attention, problem solving, flexibility, mathematics in medicine students.METHODS. Aerobic capacity measurement was performed by cardiopulmonary exercise test and VO2max measurement in Exercise Physiology Laboratory at Göztepe EAH Merdivenköy Polyclinic in İstanbul Medeniyet University. The measurement of body composition was performed in the Student Physiology Laboratory of the Medical Faculty of Istanbul Medeniyet University. To evaluate cognitive performance, In the Student Computer Laboratory, with Lumosity programme 6 categories of cognitive tests related to speed, memory, attention, flexibility, problem solving and mathematics were applied and evaluated. To assess the academic performance, The final exam grade point averages and weighted grade point averages and LYS entry points of the students who will participate in the study were taken from the student affairs department. The relationships between brain cognitive functions and academic performance and aerobic capacity were evaluated by correlation and regression analysis.RESULTS. When the relationship between aerobic capacity and cognitive performance was examined; Flexibility (r = 0,332 p = 0,007), Problem Solving (r = 0,248 p = 0,047) and Attention (r = 0,248 p = 0,047) from the cognitive performance test categories with aerobic capacity (VO2max) a positive linear relationship was found between them. There was no significant relationship between aerobic capacity and school success.CONCLUSION. As a result of this study, it was found that there is a relationship between aerobic capacity and some of cognitive performance tests in medical school students. However is was not found any relationship between aerobic capacity and school success. This situation may be caused by other factors affecting the success of the school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyolojitr_TR
dc.subjectPhysiologyen_US
dc.titleTıp fakültesi öğrencilerinde aerobik kapasite ile okul başarısı ve bilişsel performans arasındaki ilişki
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-12-09
dc.contributor.departmentFizyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNeurocognitive functions
dc.subject.ytmNeurocognitive disorders
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmCourse success
dc.subject.ytmMaximal oxygen consumption
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmStudents-medical
dc.subject.ytmAerobic power
dc.subject.ytmCognition
dc.identifier.yokid10241163
dc.publisher.instituteGöztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid603691
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess