Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzek, Nuri
dc.contributor.authorTanriverdi, İdris
dc.date.accessioned2020-12-10T12:35:19Z
dc.date.available2020-12-10T12:35:19Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/289921
dc.description.abstractIll ABSTRACT In this study it has been shown that the students could not understand the fundemental concepts such as potential, current and field in electric and magnetism subjects of physics and they have made mistakes about them with analysis of the results of the applied tests. The test has been aplied to 50 students who have attended Muş high school and taken physics course.Test questions have consisted of total 25 questions of which 5 of them normal and 20 of them selective questions. The analysis of each question has been carried out one by one and the results of the analysis have been given with the tables. The mistakes which have been made in the given answers have been discussed. Finally it is possible to summarize the reasons that the students have given the wrong answers to the questions without taking into account the sexuality of the students as follows: (i) Students can understand the reletionship between the figures given in questions and the knowledge that they have gained during their education, (ii) They give the answers that they have learned before to the questions without taking care of all. (iii) They can not understand the fundemental concepts of electricity and magnetism subjects in physics. KEYWORDS: Current, Potential Difference, Magnetic Field, Subjects, Wrong
dc.description.abstractIV ÖZET Bu çalışmada fiziğin kanunlarından elektrik ve magnetizmadaki gerilim, akım ve alan gibi temel kavranılan öğrencilerin iyi anlayamadıkları, yanlışlıklar yaptıkları yapılan testlerin sonuçlarının analizi ile ortaya konmuştur. Hazırlanan test Muş Lisesinde okuyan ve fizik dersi alan 50 öğrenciye uygulanmıştır. Test sorulan 5 adet normal 20 adet seçmeli olmak üzere 25 sorudan oluşmuştur. Her soru ayn olarak analiz edilmiş ve analiz sonuçlan tablolar halinde verilmiştir. Verilen cevaplarda yapılan hatalar tartışılmıştır. Sonuç olarak cevaplarda saptanan hatalann nedenlerini cevap verenlerin cinsiyetlerini gözönüne almaksızın şu şekilde özetlemek mümkündür. (i) Öğrenciler öğrendikleri ile şekiller arasındaki ilişkiyi anlayamamaktadırlar, (ii) Fazla düşünmeden sorulara daha önce gördüğü sorulann cevabını vermektedir, (iii) Elektrik ve magnetizmadaki gerilim, akım ve alan gibi temel kavranılan tam olarak anlayamamaktadırlar. ANAHTAR KELİMELER: Akım, Potansiyel Farkı, Mağnetik Alan, Kavram, Hataen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleElektrik ve magnetizmada kavrama yanılgıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCurrent
dc.subject.ytmVoltage
dc.subject.ytmError
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmMagnetism
dc.identifier.yokid116013
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid106094
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess