dc.contributor.advisor | Kuğuoğlu, Sema | |
dc.contributor.author | Tugay, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:33:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:33:35Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/289245 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma çocuk ihmal ve istismarının tanılanmasında önemli rolü olan öğretmenlerin, konuya ilişkin farkındalıklarını belirlemek ve farkındalık düzeyini belirlemeye yönelik bir ölçme aracını Türk Literatürü'ne kazandırmak amacı ile yapılmıştır. Kullanılan anket Dr. Kerryann Walsh, Prf. Ann Farrell, Prf. Robert Schweitzer ve Ruth Bridgstock tarafından geliştirilen ?Öğretmenler için Çocuk İstismar ve İhmal Anketi?dir. Araştırma, Ordu İli'ndeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 52 adet lise, ilköğretim, anaokulu ve özel eğitim okulu içerisinden, okul yönetimi tarafından izin verilen okullarda çalışan ve anketi doldurmayı kabul eden 1000 öğretmen üzerinde yapılmıştır. 600 anketin % 60'nın boş bırakılması nedeniyle çalışma 400 öğretmenle tamamlanmıştır. Veriler 01.11.2006?01.02.2007 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 11.5 paket programında, yüzdelik, aritmetik ortalama, medyan, standart sapma ki-kare testi, t testi, korelâsyon ve regresyon analizi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın birinci kısmında; öğretmen ve okul özellikleri, kanun ve politikalar hakkındaki farkındalıkları, çocuk ihmal ve istismarı türlerinin belirleyicileri hakkında bilgi, yaygınlığı ile ilgili inanışlar, konuyu bildirim durumu değerlendirilmiştir. İkinci kısımdaysa; öğretmen ve okul özelliklerinin cevap verilen 32 hikâye değişkenleri ile ilşkisi incelenmiştir. Öğretmenlerin hikâyelerde çocuk ihmal ve istismarını belirlemeye yönelik verdikleri cevapların ortalaması 5 üzerinden 3.01 olup ?emin değilim? şeklindedir. Bildirime yönelik verdikleri cevapların ortalaması ise 2.77 olup muhtemelen hayır ve emin değilim arasındadır. Çocuk ihmal ve istismarını belirleme olasılıklarının artması ile öğretmenlerin bildirim olasılıklarının da arttığı görülmüştür (p<0,001). Sonuç olarak öğretmenlerin çocuk ihmal ve istismarını tanımlama konusunda kendilerinden emin olmadıkları ve bildirime yönelik eksikliğinin olduğu ortaya çıkmaktadır.Anahtar Sözcükler: Çocuk, istismar, farkındalık, bildirim, öğretmenler | |
dc.description.abstract | This study is done with the purpose of determining levels of awareness in teachers regarding child abuse and neglect and making a recognition measurement tool be used in Turkish Literature. The questionnaire used in the study was developed by Dr. Kerryann Walsh et. al. in ?Child Abuse and Neglect Questionnaire for Teachers?. The questionnaire was applied in 52 schools containing high schools, elementary schools, nursery schools, special education schools and done by the permission of the school managements on 1000 teachers who accepted to answer. 600 filled questionnaires were eliminated because of 60 % were empty and the study is completed 400 teachers. Data were collected between 01.11.2006?01.02.2007. The statistical analyses were done through SPSS 11.5 using percentages, means, standard deviations, medians, chi-square tests, t tests, correlation and regression analyses. The first part of the study includes school and teacher characteristics, awareness of laws and politics, knowledge of child abuse and neglect signs, beliefs about the prevalent of child abuse and neglect and reporting situations. In the second part, analysed the effects of school and teacher characteristics to 32 vignettes. The mean point of the answers for the detection of child abuse and neglect is 3.01 over 5 as ?not sure?. The mean point of the answers for the reporting is 2.77 which is between ?no? and ?not sure?. It is also seen that with the increasing of the likelihood of detecting child abuse and neglect, the likelihood of reporting also increases (p>0.001). As a result teachers aren?t sure themselves about determining child abuse and neglect and teachers have a lack of knowledge about reporting issues.Key Words: Abuse, child, recognition, reporting, teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmaline yönelik farkındalık düzeyleri | |
dc.title.alternative | Levels of awareness in teachers regarding child abuse and neglect | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Abuse | |
dc.identifier.yokid | 332069 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 236838 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |