Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraşahin, Mustafa
dc.contributor.authorUz, Volkan Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T12:32:56Z
dc.date.available2020-12-10T12:32:56Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/288967
dc.description.abstractivÖZETKent içi ulaşımında araç çeşitliliğinin arttırılması bağlamında, gerek bireysel gereksetoplumsal yararlar sağlayan, çevreye zarar vermeyen ve günlük yaşama zenginlikkatan özellikleri nedeniyle kent içi seyahatlerde bisiklet kullanımınınyaygınlaştırılması gerekmektedir. Bisikletlerin kent içinde güvenle seyahatetmelerini sağlamak için bisikletlerin kullanımına tahsis edilmiş ve iyi planlanmışbisiklet yollarına ihtiyaç duyulmaktadır.Bisiklet yolları ülkemizde yok denecek kadar az bulunmaktadır. Ülkemizde bisikletkullanımın yaygınlaştırılabilmesi için ulaştırma ve şehir planlamacıları tarafından,öncelikle bisiklet yollarının önemi ve tasarımının doğru bir şekilde anlaşılması veuygulanması gerekmektedir.Bisiklet yolarının geometrik tasarımında gözetilen ilkeler karayolu geometriktasarımı ile benzerlik göstermektedir. Ancak araç özellikleri farklılık gösterdiğindenyatay kurba, dever uygulanması, en kesit tipleri gibi geometrik planlama esasları dafarklılaşmaktadır. Bu çalışmada bisiklet yolu geometrik tasarım esasları detaylıolarak anlatılmıştır.Çalışmada, Isparta ilinde bisiklet kullanım amacını, bisiklet kullanıcılarının vebisiklet yolculuklarının özelliklerini, Isparta da bisiklet kullanımında yaşanansorunları ve çözüm önerilerini belirlemek için bir bisiklet kullanıcı anketi yapılmıştır.Ayrıca Isparta ili için bir bisiklet yolu şebekesi oluşturulmuş ve değişik caddesistemlerine göre en kesit tipleri gösterilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Bisiklet Yolları, Bisiklet Şeritleri, Bisiklet Bulvarları,Geometrik Tasarım, Bisiklet Şebekesi
dc.description.abstractvABSTRACTAs the increase of vehicle variety in urban transportation, bicycle usage must bewide spread, since it provides social benefits and richer dimensions in urbantransportation, positive effects on environment. For safety of bicycle drivers in urbantransport, well-designed bikeways are needed.There are not almost any bikeway in our country. In order to enhance the usage ofbicycle, transportation planners and city planners have to understand firstly theimportance of bikeways and then apply it in a right way.Bikeway? s geometric design is similar to highway geometric design. But vehicleproperties are different so that principles of geometric planning of horizontal curve,super elevation and cross-sections are different. In this study geometric designprinciples of bikeways are studied in detail.In this study, a bicycle user survey was carried out in Isparta for the bicycle usagepurpose, bicyclist?s and bicycle travel properties, the difficulties and the solutionsuggestions. On the other hand, a bikeway network was established and the cross-section types along the network were determined for city of Isparta.KEYWORDS; Bikeway, Bike Lane, Bicycle Boulvards, Geometric Design,Bikeway Netvorken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleBisiklet yollarının geometrik planlama esasları ve uygulaması
dc.title.alternativeGeometric design principles of bikeways and applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid171146
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid184370
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess