Borla kaplanmış taşıt aktarma organlarının mekanik özelliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Selbaş, Reşat | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:31:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:31:37Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/288315 | |
dc.description.abstract | iiiÖZETBORLA KAPLANMIŞ TAŞIT AKTARMA ORGANLARININ MEKANİKÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİBir araçta vites dişlileri çalışma şartları itibariyle ezilme, aşınma ve mekanikzorlamalara en fazla maruz kalan parçalardır. Bu sebeplerden dolayı mekaniközelliklerinin iyi olması istenir. Yapılan araştırmalar sonucunda dünyada korozyonve aşınmadan meydana gelen zararların bir yılda 200 milyar dolar olduğu tahminedilmektedir. Bu zararlar düşünüldüğünde borlamanın önemi bir kez daha ortayaçıkmaktadır.Bu çalışmada Anka firmasından temin edilen Ç 8620 malzemesinden yapılmış olanvites dişlilerine bor kaplama ısıl işlemi uygulanmıştır. Borlama ısıl işlem deneyleri1200 âC sıcaklık kapasiteli kül fırında yapılmıştır. Dişlilere % 90 Ekabor-2 ile % 10SiC tozunun karışımı bulunan ortamda 900 âC sıcaklıkta 5 saat fırında bekletilip;yine fırında soğutularak katı borlama işlemi uygulanmıştır. Borlanan dişlilerin optikve SEM mikroyapı fotoğrafları çekilmiş ve EDS analizleri yapılmıştır. Aynı zamandabu dişlilerin tabaka kalınlığı ve mikrosertlikleri incelenmiştir. Borlanmış dişlilerkorozyon ve aşınma deneylerine tabi tutularak aralarındaki farklar grafik vetablolarla karşılaştırılarak açıklanmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Taşıt Aktarma Organları, Vites Dişlileri, Borlama | |
dc.description.abstract | ivABSTRACTTHE INVESTIGATION OF MECHANIC PROPERTIES OF VEHICLETRANSMISSION SYSTEMS COVERED WITH BORONThe gear wheel is the most exposed part of a vehicle to the strain stress, corrosionand mechanical pressure due to its working conditions. Since the mechanicalproperties of these parts should be good. According to the research of the corrosionand mechanical pressure are guessing in a year totally 200 billion dollars in theworld.In this work, the process of boron coating by heat treating process is applied to thegear wheels use of material SAE 8620 provided by Anka. The boronizingexperiments by heat treating process are applied to the sample. First the gearsprocessed in the 900 âC furnace with % 90 Ekabor-2 and % 10 SİC powder for 5hours. Then the sample is cooled down without taking it out of the furnace. Theoptical microscopy and micrographs of the sample are obtained EDS analyzes hasbeen done by optical microscope and SEM. Also the layer thickness and the micro-hardness of the sample are determined. Finally the boronized gears are exposed tothe corrosion experiments and data are compared through graphs and tables.KEYWORDS: Vehicle Transmission Systems, Gear Wheel, Boronizing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Borla kaplanmış taşıt aktarma organlarının mekanik özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of mechanic properties of vehicle transmission systems covered with boron | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 190336 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 197830 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |