Show simple item record

dc.contributor.advisorSelbaş, Reşat
dc.contributor.authorYilmaz, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:31:37Z
dc.date.available2020-12-10T12:31:37Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/288315
dc.description.abstractiiiÖZETBORLA KAPLANMIŞ TAŞIT AKTARMA ORGANLARININ MEKANİKÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİBir araçta vites dişlileri çalışma şartları itibariyle ezilme, aşınma ve mekanikzorlamalara en fazla maruz kalan parçalardır. Bu sebeplerden dolayı mekaniközelliklerinin iyi olması istenir. Yapılan araştırmalar sonucunda dünyada korozyonve aşınmadan meydana gelen zararların bir yılda 200 milyar dolar olduğu tahminedilmektedir. Bu zararlar düşünüldüğünde borlamanın önemi bir kez daha ortayaçıkmaktadır.Bu çalışmada Anka firmasından temin edilen Ç 8620 malzemesinden yapılmış olanvites dişlilerine bor kaplama ısıl işlemi uygulanmıştır. Borlama ısıl işlem deneyleri1200 âC sıcaklık kapasiteli kül fırında yapılmıştır. Dişlilere % 90 Ekabor-2 ile % 10SiC tozunun karışımı bulunan ortamda 900 âC sıcaklıkta 5 saat fırında bekletilip;yine fırında soğutularak katı borlama işlemi uygulanmıştır. Borlanan dişlilerin optikve SEM mikroyapı fotoğrafları çekilmiş ve EDS analizleri yapılmıştır. Aynı zamandabu dişlilerin tabaka kalınlığı ve mikrosertlikleri incelenmiştir. Borlanmış dişlilerkorozyon ve aşınma deneylerine tabi tutularak aralarındaki farklar grafik vetablolarla karşılaştırılarak açıklanmıştır.ANAHTAR KELİMELER: Taşıt Aktarma Organları, Vites Dişlileri, Borlama
dc.description.abstractivABSTRACTTHE INVESTIGATION OF MECHANIC PROPERTIES OF VEHICLETRANSMISSION SYSTEMS COVERED WITH BORONThe gear wheel is the most exposed part of a vehicle to the strain stress, corrosionand mechanical pressure due to its working conditions. Since the mechanicalproperties of these parts should be good. According to the research of the corrosionand mechanical pressure are guessing in a year totally 200 billion dollars in theworld.In this work, the process of boron coating by heat treating process is applied to thegear wheels use of material SAE 8620 provided by Anka. The boronizingexperiments by heat treating process are applied to the sample. First the gearsprocessed in the 900 âC furnace with % 90 Ekabor-2 and % 10 SİC powder for 5hours. Then the sample is cooled down without taking it out of the furnace. Theoptical microscopy and micrographs of the sample are obtained EDS analyzes hasbeen done by optical microscope and SEM. Also the layer thickness and the micro-hardness of the sample are determined. Finally the boronized gears are exposed tothe corrosion experiments and data are compared through graphs and tables.KEYWORDS: Vehicle Transmission Systems, Gear Wheel, Boronizingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBorla kaplanmış taşıt aktarma organlarının mekanik özelliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of mechanic properties of vehicle transmission systems covered with boron
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid190336
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid197830
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess