Sanal malzeme laboratuarı oluşturulması
dc.contributor.advisor | Özsoy, Abdullah | |
dc.contributor.author | Oral, Okan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:31:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:31:35Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/288291 | |
dc.description.abstract | Hızla gelişen bilim ve teknoloji, eğitim-öğretim alanında da yeni araç, gereç vedonanımların kullanılmasına olanak sağlamıştır. Bu çalışma kapsamında animasyonlar, resimler, grafikler ve ders içerikleri ile oluşturulan bir eğitim cd si ile,lisans düzeyinde eğitim veren laboratuar eksikliği olan fakültelerdeki `MalzemeBilimi' dersinin temel konularının ve deneylerinin anlatılması, daha akılda kalıcıolması veya laboratuar eksikliği olmayan fakültelerde öğrencilerin laboratuaragitmeden önce konuyla ilgili bir ön bilgiye sahip olması sağlanmak istenmiştir.Ayrıca bir web sayfası oluşturularak kampüs dışında da bu dersi tekrarlama olanağısağlanıp öğrenci başarısının artırılması hedeflenmiştir.Çalışmada önce, öğrencilerin kullanabileceği malzeme bilimi ders notlarıoluşturulmuştur. Daha sonra dersin içeriklerine uygun olarak, anlatımındakullanılmak üzere Macromedia Flash, Swish ve Java programları ile animasyonlarhazırlanmıştır. Yerli ve yabancı sitelerden bulunan animasyonlardan dayararlanılmıştır. Hazırlanan ders notları, animasyon, resim, grafik, hareketli gif vb.dokümanlar; Dreamweaver ve Frontpage programları arcılığı ile Html kodlarıkullanılarak bir araya getirilip, malzeme bilimi konuları kapsamlı bir eğitim cd si veweb sayfası oluşturulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Malzeme Bilimi, Animasyon, Bilgisayar DestekliEğitim, Sanal Laboratuar | |
dc.description.abstract | Science and technology which develops rapidly, provides a possibility for using thenew sources and materials at the education field. By the help of this study, we canteach the basic rules and the tests of the materials science lesson at the facultieswhere they haven?t got labs. The students of the faculties which have labs can reviewthe topic and issue before going to class.At the first stage of the study, the notes of materials science lesson that students canuse have been collected, Later, animations were prepared using the programmes?Macromedia Flash, Swish and Java? for using them to teach the issue. Theanimations which have been taken from the local or foreign websites were used forthis purpose. An educational cd and website was prepared using the notes,animations, pictures, graphics and documents. These were binded by the help ofDreamwaver and Frontpage programmes using the HTML code.KEY WORDS: Materials Science, Animation, Computer Assisted Instruction,Virtual lab. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Sanal malzeme laboratuarı oluşturulması | |
dc.title.alternative | Forming a virtual material lab | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 190366 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 197834 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |