Günlük hayatta kullanılan araç ve gereçlerle yapılan bazı fizik deneylerinin ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersini kavramalarına etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özek, Nuri | |
dc.contributor.author | Dinler, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:32:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:32:08Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/288258 | |
dc.description.abstract | ivÖZETGÜNLÜK HAYATTA KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLERLE YAPILANBAZI FİZİK DENEYLERİNİN İLKÖĞRETİM ve ORTA ÖĞRETİMÖĞRENCİLERİNİN FİZİK DERSİNİ KAVRAMALARINA ETKİSİNİNİNCELENMESİİlköğretim okullarında ve liselerde fizik dersi sevilerek işlenebilir. Bunun için fizikeğitiminde yapılan deneylerde kullanılan araç gereçleri öğrenci ve öğretmenlerbilmeli ve kullanılabilmelidir. Eğer fizik dersi öğretmenler tarafından öğrencileresevdirilebilir ve anlatılabilinirse fizik eğitimi başarılı olur.Fizik derslerinde konular anlatılırken verilen örneklerin yanında deneylerletekrarlanırsa tüm öğrencilerin dikkati konulara yoğunlaşır, öğrenciler severek,zorlanmadan hatta eğlenerek fizik konularını öğrenirler. Özellikle deney yapılırkenkullanılan araç gereçler öğrencilerin günlük hayatta kullandıkları araç gereçlerdenseçilirse öğrencilere deney yapmak için karmaşık düzeneklerin gerekmediğigösterilebilir. Tüm deneyler kolaylıkla yapılabildiği gibi deneyle anlatılmak istenenfizik konuları ve kanunları öğrencilere kolaylıkla öğretilebilir.Bu çalışmada günlük hayatta çok kullanılan araç gereçlerle tasarlanan bazı fizikdeneyleri anlatılmış ve öğrencilerin fizik konularını ve kavramlarını daha iyi anlayıpanlamadıkları irdelenmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Fizik Deneyleri, Fizik Eğitimi, Öğrenci Başarısı,Öğrenci Kavrama Zorlukları | |
dc.description.abstract | vABSTRACTINVESTIGATION OF EFFECTS OF PHYCISS EXPERİMENTSPERFORMED BY SOME INSTRUMENTS AND MATERIALS USEDINDAILY LIFE ON STUDENT CONCEPTIONS IN PRIMARY ANDSECONDARY SCOOLSThe physics can be taught as a lovely lesson in the primary schools and high schools.Therefore, the equipment used in the experiments during the lesson shoul be wellknown and should be used well by the students and the teachers. If the teachers canmake the students enjoy physics and tell the importance of this science to the student,physics education will be successful.If the teachers can enrich the classes with experiments together with examples whilethey are teaching the subjects, the students can pay attention on the subject in anenjoyable way and also by this way the students can learn the physics subjects easily.If the equipment used in the experiments are choosen from the equipments thatstudents use in their daily life, the fact that using a complex mechanism is notnecessary for the experiments can be proved. All the experiments can be easilycompleted as well as target physics subjects and laws can be easily taught.In this study, some of the physics experiments which are done with the equipmentsthat we use in our daily lives are mentioned adn some physics experiments are toldand I have exemined if the students comprehend the physics subjects and concepts.KEY WORDS: Physics?s Exprements , Physics Education, Student Succes,Student Difficulties | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fizik ve Fizik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Physics and Physics Engineering | en_US |
dc.title | Günlük hayatta kullanılan araç ve gereçlerle yapılan bazı fizik deneylerinin ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersini kavramalarına etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of effects of physics experiments performed by some instruments and materials use in daily life on student conceptions in primary and secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fizik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 189733 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 197330 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |