Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Perçin, Nilüfer
dc.contributor.authorÇetin, Betül
dc.date.accessioned2020-12-10T12:27:17Z
dc.date.available2020-12-10T12:27:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/286513
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Kapadokya bölgesini ziyaret eden Japon turistlerin seyahat motivasyonlarının turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşabilmek için alandan toplanan veriler anket tekniği yardımıyla analiz edilmiştir.Yapılan analizler sonucunda Japon turistlerin seyahat motivasyonunun turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre de seyahat motivasyonunun alt boyutlarından olan `yenilik`, `bilgi` ve `dinlenme` boyutlarının turist memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu sonucu ortaya çıkarken `alışveriş` boyutunun turist memnuniyeti üzerinde etkisi olmadığı anlaşılmıştır. Aynı zamanda seyahat motivasyonunun alt boyutlarından olan `bilgi` ve `alışveriş` boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu görülürken `yenilik` ve `dinlenme` boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the effects of travel motivation of Japanese tourists on their satisfaction and revisit intentions of Cappadocia, Turkey. Data obtained by means of the questionnaire were analysed in order to realize the aim of the study.The results of the study show that travel motivation of Japanese tourists has an effect on tourist satisfaction and revisit intention. According to the results of the multiple regression analysis, among the four subdimensions of travel motivation `innovation`, `information` and `relax` have an effect on tourist satisfaction while `shopping` has not any effect on tourist satisfaction. On the other hand, it is also revealed that among the four subdimensions of travel motivation `information` and `shopping` have an effect on revisit intention while `innovation` and `relax` have not any effect on revisit intention.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleJapon turistlerin seyahat motivasyonlarının turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi: Kapadokya örneği
dc.title.alternativeThe effect of japanese tourists' travel motivations on tourist satisfaction and revisit intention: A case of Cappadocia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmJapanese
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmNevşehir-Cappadocia
dc.subject.ytmTravel
dc.subject.ytmRevisit intention
dc.identifier.yokid10066661
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391849
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess