Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Perçin, Nilüfer
dc.contributor.authorÖzgül Katlav, Eda
dc.date.accessioned2020-12-10T12:27:15Z
dc.date.available2020-12-10T12:27:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/286503
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde çalışanların etkileme taktikleri algılarının işgören performansı üzerindeki etkisinde kontrol odağının düzenleyici etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla otel işletmelerinde etkileme taktikleri algılarının işgören performansı arasındaki ilişkide kontrol odağının düzenleyici etkisini ortaya koymak için bir model önerilmiş ve bu model yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Araştırmada etkileme taktikleri algısı bağımsız değişken olup bağlamsal performans ve görev performansı bağımlı değişkenlerdir. Kontrol odağı ise düzenleyici değişkendir. Otel işletmelerinde etkileme taktikleri algısı, bağlamsal performans, görev performansı ve kontrol odağını ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak amaca göre örnekleme yöntemi olarak da bilinen yargısal örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve alan araştırması kapsamına Nevşehir ilindeki dört ve beş yıldızlı oteller dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan anket yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizi için merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon ve yapısal eşitlik modellemesi gibi istatiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda otel çalışanlarının etkileme taktikleri algılarının bağlamsal ve görev performansını etkilediği ve bu ilişkide kontrol odağının düzenleyici rolü olduğu tespit edilmiştir. Etkileme taktikleri algısının çalışanların görev performansı üzerinde az bir etkisinin olduğu ve kontrol odağının bu etkide çok az ve negatif düzenleyici etkisine sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the moderator role of locus of control on the relationship between influence tactics and, task and contextual performance. In line with the purpose of the study, a causal model consisting of the moderator role of locus of control on the relationship between influence tactics and employee performance was offered and the model was tested with hierarchical regression analysis and structural equation model.In the research part of this study, perceived influence tactics was independent variable, task and contextual performance were dependent variables. Locus of control was moderating variable. Previously developed scales were employed in order to measure perceived influence tactics, task perfomance, contextual perfomance and locus of control. Purposive sampling was used and four and five star hotels in Nevşehir were included in the field research. Data were gathered from hotel employees with the help of a questionnaire. Frequencies, descriptive statistics, correlation and structural equation model analysis were used to analyze the data.As a result of the research, it is determined that perceived influence tactics of hotel employees influences contextual performance and that locus of control is the moderator in this relationship. Perceived influence tactics have little effect on employees' task performance and locus of control has a little and negative moderator effect on this relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlgılanan etkileme taktiklerinin işgören performansı üzerindeki etkisini belirlemede kontrol odağının düzenleyici rolü: Otel işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeModerating role of locus of control in determining the effect of employee performance on perceived influence
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLocus of control
dc.subject.ytmInfluence
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmContextual performance
dc.subject.ytmNevşehir
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmPerceived influence tactic
dc.identifier.yokid10129991
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448541
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess