Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkoç, Aziz Gökhan
dc.contributor.authorDoğan, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-10T12:27:15Z
dc.date.available2020-12-10T12:27:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/286498
dc.description.abstractHizmet sektöründe bulunan konaklama işletmelerinde, iş görenlerin kendi içindeki ilişkileri ve müşterilerle olan ilişkileri nedeniyle insan unsuru oldukça önemlidir. Buna paralel olarak, son yıllarda hızlı büyüme gösteren turizm sektöründe iş görenlerde etik tutum ve davranışlarının oluşması için örgütsel vatandaşlık davranışı rolü oldukça önemlidir.Bu çalışmanın amacı, Nevşehir ilinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde istihdam edilen iş görenlere ilişkin etik tutum ve davranışların ölçülmesi ve söz konusu bu etik tutum ve davranışların oluşmasında örgütsel vatandaşlığın rolünün ne derece etkisinin olduğunun belirlenmesidir. Bu amaçla Nevşehir ili merkez ilçelerinde faaliyet gösteren üç, dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde anket tekniği aracılığıyla veriler toplanmıştır. Anket formunda katılımcıların demografik özelliklerine, turizm sektöründe çalışma sürelerine ve iş memnuniyetlerine ilişkin sorular bulunmaktadır. Yapılan anket çalışması sonucunda elde edilen veriler, SPSS 20.0 programında frekans, aritmetik ortalama ve yüzde dağılımları hesaplanmış, değişkenler arasındaki ilişki incelenirken korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Uygulanan bu analizlere göre, araştırma örneklemini oluşturan konaklama işletmelerindeki iş görenlerin etik tutum ve davranışları ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yani iş görenlerin örgütsel vatandaşlık düzeyi arttıkça etik tutum ve davranışlarının da artacağı anlaşılmaktadır.
dc.description.abstractThe human factor is quite important in the accommodation businesses falling into the scope of service sector due to the employees' relations among themselves and with their clients. In parallel with this, organizational citizenship behaviour is crucial for the formation of ethical attitudes and behaviours on the employees working in service sector, a rapid growing sector in recent years.The aim of this study is to measure the ethical attitudes and behaviours regarding the employees who are employed in three, four and five-star accommodation businesses in the province of Nevşehir and to determine the extent of the effective role of the organizational citizenship in the formation of these ethical attitudes and behaviours. To this end, the date has been collected through the survey technique in the three, four and five-star accommodation businesses located in central districts of Nevşehir province. There are questions in the survey about the participants' demographic characteristics, their working periods in tourism sector and their work satisfaction. The frequency, arithmetic average and the percentage distributions of the date collected from the survey results has been calculated in SPSS 20.0 programme and the correlation and regression analysis is employed to observe the relationship between variables. According to these analyses, a positive and meaningful relationship is found out between the ethical attitudes and behaviours of the employees from accommodation businesses and organizational citizenship behaviour, which is constituing the research sample of this study. In other words, it is concluded that the more the degree of the organizational citizenship of the employees arises, the more their ethical attitudes and behaviours will increase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşgörenlerde etik tutum ve davranışların oluşmasında örgütsel vatandaşlığın rolü: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe role of organizational citizenship in the formation of ethical attitudes and behaviours on the employees: A case study in accommodation businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-26
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmOrganizational citizenship behavior
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel personel
dc.subject.ytmEthical behaviour
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmEthics
dc.identifier.yokid10107142
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431449
dc.description.pages286
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess