Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Duygu
dc.contributor.authorÇullu Kaygisiz, Neşe
dc.date.accessioned2020-12-10T12:27:03Z
dc.date.available2020-12-10T12:27:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/286385
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışlar üzerindeki etkisini belirlemek için bir model önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir.Araştırmada içsel pazarlama bağımsız değişken olup olumlu sosyal davranışlar ve hizmet verme yatkınlığı ise bağımlı değişkenlerdir. Otel işletmelerinde içsel pazarlama, hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak amaca göre (purposive) örnekleme yöntemi olarak da bilinen yargısal (judgemental) örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve alan araştırması kapsamına Nevşehir ilindeki dört ve beş yıldızlı oteller dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan anket yöntemi ile toplanmış ve verilerin analizi için merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon ve regresyon gibi istatiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının yaygın olduğu, işgörenlerin olumlu sosyal davranışlar sergilediği ve hizmet verme yatkınlıklarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca otel işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerinde belirleyici bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the impact of internal marketing applications on service orientation and prosocial behaviors. In line with the purpose of the study, a causal model consisting of internal marketing as independent variable and prososcial behavior and service orientation as dependent variable was offered and the model was tested with multiple regression analysis.In the research part of this study, internal marketing was independent variable, prosocial behaviors and service orientation were dependent variables. Previously developed scales were employed in order to measure internal marketing, service orientation and prosocial behavior. Purposive sampling was used and four and five star hotels in Nevşehir were included in the field research. Data were gathered from hotel employees with the help of a questionnaire. Frequencies, descriptive statistics, correlation and regression analysis were used to analyze the data.As a result of the research internal marketing applications in the hotel businesses and employees' prosocial behavior and service orientation were found to be high. In addition, it was found that internal marketing applications have a decisive impact on the service orientation and prosocial behaviors of hotel employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği
dc.title.alternativeThe impact of internal marketing applications on service orientation and prosocial behaviors of employees in hotel businesses: A case of Nevşehir
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProsocial behaviour
dc.subject.ytmNevşehir
dc.subject.ytmService orientation
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternal marketing
dc.identifier.yokid10129992
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448540
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess