Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Duygu
dc.contributor.authorBozkurt, İrem
dc.date.accessioned2020-12-10T12:26:45Z
dc.date.available2020-12-10T12:26:45Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/286242
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Nevşehir'in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu tespit etmek, bu varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli olduğunu belirleyerek Nevşehir'in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır. Bu amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken varlık ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Nevşehir'in marka şehir olması için sahip olması ve/veya geliştirmesi gereken varlık ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar ve odak grup görüşmeleri sonucu oluşturulan bir ölçek kullanılmıştır. Alan araştırması kapsamında şehir markalaşmasında önemli rol oynadığı düşünülen yerel yöneticilere, mülki idare ve mülki idareye bağlı birimlerin yöneticilerine, turizm ile ilgili dernek ve sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerine yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda Nevşehir'in marka şehir olması yolunda sahip olması gereken varlık ve faaliyetlerin şehir yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi, konukseverlik ve beşeri kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka, Şehir Markalaşması, Nevşehir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to contribute to branding process of Nevşehir by determining the current assets and activities in Nevşehir and the effectiveness and sufficiency of these assets and activities in city branding. With this end in view, statistical analysis methods like central tendency measures are used in assets and activities that need to be prioritized in becoming a brand city. A scale developed by examining previous studies and focus group interviews is used in order to determine the assets and activities that Nevşehir needs to possess or/and improve to be a brand city. Field study is conducted through face to face questionnaire method which is applied to local officials, civilian administrators and unit directors connected to civilian administration, directors of institutions and civil associations about tourism who are considered to have a significant role on city branding.In the result of the research, it is concluded that, Nevşehir should have the following assets and activities in order to become a brand city: City management and infrastructure, culture, historical heritage and natural beauties, education and sports/activities, investment and urbanization, superstructure, gastronomy, hospitality and human resource, and accessibility.Keywords: brand, city branding, Nevşehir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞehir markası oluşturma süreci ve Nevşehir`in markalaşmasının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe process of building a destination brand and evaluation of Nevşehir's branding
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-10
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmNevşehir
dc.subject.ytmBranding
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmDestination
dc.identifier.yokid10122342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473566
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess