Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkoç, Aziz Gökhan
dc.contributor.authorKendir, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-10T12:25:42Z
dc.date.available2020-12-10T12:25:42Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/285701
dc.description.abstractTurizm sektörü içerisinde yer alan ve turistlerin konaklama ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlayan otel işletmeleri, emek yoğun özellik göstermeleri nedeniyle sürekli olarak insana ihtiyaç duymaktadır. Hem kârlılığın arttırılmasında hem de pazar içerisinde bulunan rakipler karşısında üstünlük sağlama adına otel işletmelerinin kısa, orta ve uzun vadeli birçok planlama yaptığı bilinmektedir. Özellikle kıyı şeridinde bulunan bölgelerde faaliyetlerini sürdüren işletmelerin sezonluk işletmeler olarak anılması, bu işletmelerde çalışanların kariyerleriyle ilgili uzun vadeli planlamalar yapmalarını engellemektedir. Dolayısıyla otel işletmelerinde görev yapan çalışanların, kendi kariyerlerini planlayabilmelerinde ve yapılan bu planlama doğrultusunda kariyerlerine bağlılık ve tatmin duymalarında; otel işletmelerinin çalışanların zihnindeki sezonluk işletme imajından kurtulmaları, çalışanlarına kendilerini geliştirebilecekleri ve ilerleyebilecekleri uygun ortamlar sunabilmeleri ve dış müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesinde ön koşulun iç müşteri olarak ifade edilen çalışanların memnuniyetinin artırılmasından geçtiğinin farkına varabilmeleri önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde çalışanların kariyer bağlılığı ve kariyer tatmini ilişkisinde öz yeterliliğin rolünü belirlemektir. Otel işletmelerinde çalışanların kariyer bağlılığı, kariyer tatmini ve öz yeterlilik düzeylerini ölçmek için daha önce benzer çalışmalarda yer alan ölçekler kullanılmıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda elde edilen teorik temellere dayanılarak çalışmaya konu olan değişkenleri kapsayan bir model oluşturulmuş ve modele ilişkin analiz sonuçları incelenmiştir. Çalışma kapsamında, örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiş ve Türkiye'nin en önemli turizm merkezlerinden biri olan Antalya'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanları üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Yapılan anket çalışması sonucunda ulaşılan bulgulara göre, çalışanların kariyer bağlılıklarının kariyer tatminlerini anlamlı ve doğrusal yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca çalışanların öz yeterlilik düzeylerinin, kariyer bağlılığı ve kariyer tatmini arasındaki olumlu ilişki üzerinde düzenleyici bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ulusal literatürde üç değişkeni bir arada düzenleyici etki modeli ile ilk kez çözümleyen bu çalışma kariyer bağlılığı, öz yeterlilik ve kariyer tatmini değişkenlerinin hem çalışanlar hem de işletmeler açısından önemine değinmektedir.
dc.description.abstractHotel enterprises, which are located in the tourism sector and meet the accommodation needs of tourists, need people constantly, due to their labor-intensive characteristics. It is known that hotel enterprises make a lot of short, medium and long term planning in order to increase both profitability and overtower against competitors in the market. Especially, enterprises operating in coastal zones are mentioned as seasonal enterprises. This fact prevents employees from making long-term plans for their careers. Therefore, the employees working in the hotel enterprises can plan their own careers and in the direction of this planning, in their commitment and satisfaction to their careers; it is important for the hotel enterprises to realize that they get rid of the seasonal business image in the minds of the employees and that they are able to offer suitable environments for their employees to improve themselves and to move forward and to increase the satisfaction of the employees who are expressed as internal customers as a precondition for providing external customer satisfaction.This study aims to show whether there is a role of self-efficacy in the relationship between career commitment and career satisfaction of employees in hotel enterprises. In order to determine the career commitment, career satisfaction and self-efficacy of employees in hotel enterprises scales that had been used in similar studies before were made used of. Based on the theoretical foundations obtained as a result of the literature review, a model covering the variables involved in the study was created and analysis results related to the model were examined. Within the scope of the study, convenience sampling method was preferred as a sampling method and a questionnaire was conducted with the employees of five star hotel enterprises in Antalya, which is considered as the tourism centre of Turkey. According to the findings obtained as a result of the questionnaire study, it was determined that employees' career commitment influenced career satisfaction significantly in the linear direction. In addition, self-efficacy levels of employees have a moderator impact on the positive relationship between career commitment and career satisfaction. This study, which is the first in the national literature to analyze the three variables together with moderator impact model, mentions the importance of variables of career commitment, self-efficacy and career satisfaction in terms of both employees and businesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde çalışanların kariyer tatmini ve kariyer bağlılığı ilişkisinde öz yeterliliğin rolü
dc.title.alternativeThe role of self-efficacy in the relationship between career satisfaction and career commitment of employees in hotel enterprises
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-31
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmCareer satisfaction
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid10096201
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid485764
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess