Show simple item record

dc.contributor.advisorAkıllı, Hüsamettin Serkan
dc.contributor.authorBaki, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T12:25:36Z
dc.date.available2020-12-10T12:25:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/285656
dc.description.abstractEğitim Bilişim Ağı (EBA), öğretmenlerin bilgi paylaşımı ve mesleki gelişimleri için farklı olanaklar sağlayan bir sistemdir. Bu nedenle, öğretmenlerin bu portalı kullanımlarını etkileyen faktörlerin incelenmesi önem taşımaktadır. Bu bağlamda, tez çalışmasının amacı Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) yaklaşımını kullanarak öğretmenlerin EBA'yı kullanmalarını etkileyen sosyal sermaye faktörlerini incelemektir. Çalışmada Nevşehir ilinde görevli ortaokul öğretmenleriyle bir alan araştırması yapılarak anket tekniğiyle 503 anket toplanmış; bu anketlerden 444'ü analizde kullanılmıştır. Analiz sonuçları ilişkisel sosyal sermaye ve sübjektif normun EBA üzerinde bilgi paylaşımını pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Böylelikle ilişkisel sosyal sermaye unsurlarına ve sübjektif norma ilişkin kurumsal uygulamaların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması önerilmiştir.
dc.description.abstractEBA is an on-line platform which provides varying opportunities to share Professional knowledge among teachers. Thus, investigating the factors which facilitate knowledge sharing on EBA is an important field of study. The aim of this thesis is to examine the role of social capital dimensions on the intention tos hare knowledge on EBA, using SEM approach. A survey was conducted among middle school teachers in Nevşehir and 503 questionnaires were collected. 444 of the forms were used for analysis. The test results showed that relational social capital and subjective norm, along with general EBA usage positively affected the intention to share knowledge on EBA.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBilişim teknolojileri ve öğretmenlerin mesleki bilgi paylaşımı
dc.title.alternativeInformation technology and teachers' professional knowledge sharing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-30
dc.contributor.departmentKamu Politikası ve İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmInformatics
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.subject.ytmOccupational interest
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmEducation Information Network
dc.subject.ytmComputer networks
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.identifier.yokid10121294
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488626
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess