Show simple item record

dc.contributor.advisorErden, Emir
dc.contributor.authorAkçadağ, Mualla
dc.date.accessioned2020-12-10T12:25:47Z
dc.date.available2020-12-10T12:25:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/285619
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, perakende sektörü içerisinde yer alan süpermarketler çevresinde, özellikli günler olarak belirlenen (Yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü, Ramazan ayı, Ramazan Bayramı, Kurban Bayramı) günlerinde, belirli ürünlerin satışlarında artışlar olup olmadığını, analiz etmektir. Araştırmanın veri setini 2012 Ocak – 2014 Aralık ayları arasında, Kayseri' deki süpermarketlerde muhasebe ve satış departmanlarından elde edilen satış tutarları oluşturmaktadır. Çalışma içerisinde geçen süpermarket tanımına uygun işletmelerden, olasılıksız örnekleme yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Yılın belirli günlerinde, perakendeci işletmelerin talepteki değişiklikleri bakımından belirlenen olguyu incelemek için elde edilen veriler analiz edildiğinde; artışlardaki büyük çoğunluk Ramazan ayı ve Ramazan Bayramında gıda ürünlerinde görünürken, bir diğer önemli artış da Kurban Bayramında görülmektedir. Yine belirli günlerden Sevgililer Günü ve anneler gününde parfüm satış tutarları diğer aylara göre % 85 gibi büyük oranda arttığı gözlenmiştir.Çalışma sonucunda yılın belirli günlerinde bazı ürünlerin satışlarında artış olduğu, işletmelerin bu özel günler için ayrı bir departman oluşturmadığı ve özelliği olan bu günlerin perakende sektörü içerisinde yer alan süpermarketler için önemli olduğu saptanmıştır. Son olarak çalışmanın bazı kısıtları olduğu belirtilmiş, talep patlamasının olduğu günler için işletmelere bazı önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca gelecekte araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Pazarlama Sistemi, Süpermarket, Özel günler, Hediye
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyze whether there are increases in the sales of certain products around the supermarkets in the retail sector during the days of special days (New Year, Valentine's Day, Mother' s Day, Ramadan, Eid al-Fitr, the feast of the sacrifice)The data set of the survey is the sales amounts obtained from the accounting and sales departments of supermarkets in Kayseri between January 2012 and December 2014. Data were gathered from Non-probability Sampling method from supermarket operators.When certain days of the year the data obtained to analyze the likelihood determined by the retailer's changes in demand are analyzed; While the majority of the increase is seen in food products during the month of Ramadan and in the Eid al-Fitr, another significant increase is seen in the Feast of the Sacrifice. On certain days, on the Valentine's Day and Mother's Day, the sales of perfume were observed to increase by 85% compared to the other month.The study found that sales of some products increased on certain days of the year and that businesses that did not set up a separate department for these special days were important for supermarkets in the retail sector. Finally, there were some limitations of the work, and some suggestions were made to the businesses for the days when the demand burst. In addition, proposals have been made to researchers in the future.Keywords: Marketing System, Supermarket, Special Days, Giftsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYılın özelliği olan günlerinde seçili ürünlerin satış tutarlarındaki değişimin pazarlama sistemi üzerindeki etkisi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the effect of the change in the sales amounts of selected products on the marketing system in special days of the year
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSales promotion
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmSupermarkets
dc.subject.ytmGün activities
dc.subject.ytmSale price
dc.identifier.yokid10155354
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473574
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess